مدرسه اشتغال دانشگاه کاشان افتتاح شد

۰۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۳ کد : ۲۱۳۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۷۴

مدرسه اشتغال دانشگاه کاشان با حضور رئیس دانشگاه، مسئولین ذیربط و جمعی از دانشجویان طی مراسمی افتتاح شد.
رئیس دانشگاه کاشان هدف از ایجاد این مرکز را آموزش مهارت‌های لازم جهت اخذ فرصت شغلی مناسب، متناسب با علاقه و استعداد دانشجویان و نیاز بازار کار عنوان کرد.

دکتر عباس کتابی در ادامه ایجاد بستر مناسب جهت برقراری ارتباط موثر دانشجویان با جامعه و صنعت را مورد تاکید مدیریت دانشگاه دانست و افزود: دانشجویان باید توجه داشته باشند که چه نیازهایی در جامعه و صنعت وجود دارد تا مشخص شود به چه ابزارهایی باید خود را مجهز کنند تا در آینده شغلی خود موفق و برای کشور مفید واقع شوند.
وی علم نافع را لازمه توسعه کشور و پیشرفت تحصیلی دانشجویان عنوان کرد و افزود: علمی نافع است که همراه با کاربرد و مهارت آموزی و کارآفرینی باشد .
وی از دانشجویان خواست تا از این فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده نهایت استفاده را ببرند و از ظرفیت های دانشگاه در راستای پیشرفت علمی و مهارت آموزی خود استفاده کنند.
معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان هم در این آئین هدف از ایجاد مدرسه اشتغال را فراهم نمودن مهارت های لازم جهت اشتغال پایدار از یکسو و اشتغال زایی و کارآفرینی برای دانشجویان از سوی دیگر عنوان کرد و افزود: رسالت دانشگاه این است تا مراکزی را برای مهارت آموزی و ایده پروری دانشجویان ایجاد نماید تا زمینه ای برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان را بعد از فارغ التحصیلی فراهم نماید.
دکتر محسن ایرانی رهقی  افزود: با همکاری مرکز کارآفرینی  سعی بر این است جهت آماده سازی دانشجویان مجموعه دروس مهارتی لازم برای ورود به عرصه کسب و کار را در غالب مدرسه اشتغال آموزش دهد. و پس از آن با برگزاری برنامه‌های ارزیابی و مشاوره شغلی، ایجاد فضای کارآموزی و ایجاد کانال های ارتباطی با سرمایه گذاران، کارآفرینان، صاحبان صنایع، مراکز شد، پارک علم و فناوری و به طور کلی تسهیلگران فضای کسب و کار زمینه ورود موفقیت آمیز دانشجویان را در عرصه کسب و کار فراهم آورد.
وی مدت زمان آموزش های مهارتی در مدرسه اشتغال را 8 نیمسال عنوان کرد و افزود: مدرسه اشتغال در کنار شماست تا به شما بیاموزد که ابتدا خودتان را بشناسید و سپس مهارت های کسب و کار را فرا بگیرید، مسیر شغلی مناسب‌ خود را بهتر شناسایی کنید و در نهایت با توجه به نیازهای روز بازار، وارد فضای کسب و کار شوید.
وی توسعه فردی (خودشناسی، خودآگاهی، شخصیت شناسی شغلی و مسیر شغلی)، مهارت‌های نرم و سخت مورد نیاز جهت تحقق کارافرینی، مهارت‌های تخصصی و پیشرفته لازم در محیط کار، کارآموزی و کسب تجربه شغلی را از موارد ارائه شده در مدرسه اشتغال ذکر کرد و افزود: در پایان دوره، دانشجویان گواهینامه معتبر مهارتی دریافت می کنند تا بعد از فارغ التحصیلی یا اشتغال داشته باشند یا کارآفرین شوند و یا یکی از مدیران تاثیرگذار و موفق مورد نیاز جامعه شوند.

کلید واژه ها: مدرسه اشتغال دانشگاه کاشان کارآفرینی دانشگاه کاشان اشتغال زایی


( ۲ )

نظر شما :