مراسم معارفه نو دانشجویان ۱۴۰۱ دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۹ کد : ۲۱۳۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۹۴

طی آئینی مراسم معارفه نودانشجویان ورودی 1401 دانشگاه کاشان در تالار فیض این دانشگاه بر گزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان با عرض خیرمقدم به نودانشجویان گفت: کاشان شهر علم، فرهنگ و هنر است و بزرگان زیادی در طول تاریخ همچون غیاث الدین جمشید کاشانی و علامه فیض کاشانی از این خطه برخیزیده اند.
دکتر عباس کتابی به افتخارات دانشگاه کاشان در نظام‌های مختلف علمی و بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۳ دربین دانشگاه های جامع کشور رتبه نخست را کسب کرد.
وی نقش استادان دانشگاه کاشان را در تولید علم جهانی حایز اهمیت دانست و افزود: اعضای هیات علمی این دانشگاه بالاترین  تعداد مقالات منتشر شده به تعداد هیات علمی  را در بین دانشگاه های جامع کشور دارند و تعداد قابل توجهی از آنها جزء دو درصد و یک درصد برتر دانشمندان بین المللی هستند که نشان دهنده کیفیت و بهره وری بالای پژوهش در دانشگاه کاشان است.
دکتر کتابی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان علاوه بر آموزش و پژوهش در حوزه  فناوری و نوآوری نیز فعال است و پارک علم و فناوری  دانشگاه کاشان به عنوان اولین پارک دانشگاهی  در استان اصفهان و ششمین پارک دانشگاهی در بین دانشگاه های جامع کشور  فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز نموده است.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه رسالت دانشگاه های امروز، کارآفرینی همراه با مسئولیت اجتماعی است افزود:  مدرسه اشتغال در این دانشگاه از هفته جاری بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند و دراین مدرسه دوره های مهارتی و کارگاه های تخصصی درراستای توانمند سازی دانشجویان در کنار آموزش دروس رسمی تدارک دیده شده است.
رئیس دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد تا دانشجویان از دوران طلایی دانشجویی نهایت استفاده را ببرند و علاوه بر کسب علم و دانش، به توسعه تفکر و تعقل و همچنین به ارزشهای اسلامی و انقلابی عنایت داشته تا بتوانند آینده ای روشن و درخشان برای خود، خانواده و جامعه ترسیم نمایند.

مسئولیت پذیری و جامعه پذیری  لازمه انسان موفق است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این آئین، ورود نو دانشجویان به دانشگاه کاشان را خیرمقدم گفت و از دانشجویان خواست تا قدر خود را بدانند تا در زندگی و مراحل تحصیل موفق شوند.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی با بیان اینکه آینده کشور از آن شما دانشجویان خواهد بود و به طور قطع  جزء مسئولان کشور خواهید بود، خاطر نشان کرد: کسی مسئول موفق خواهد بود که به تحصیل خود اهمیت دهد.

وی مسئولیت پذیری و جامعه پذیری را لازمه انسان موفق عنوان کرد وافزود: در دوران تحصیل هویت دانشجویی را به آن توجه داشته باشید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خودسازی  و خوب درس خواندن را هم به دانشجویان توصیه کرد و اظهار داشت: دانشگاه محل ایده پروری و خلاقیت است و سعی نمایید تا از این فرصتی که در اختیار شما نهاده شده جزء بهترین دوران زندگی خود بدانید نهایت استفاده را ببرید و جزء بهترین دوران زندگی خود بدانید تا برای جامعه بتوانید مفید باشید تا  در آینده با مشکل اشتغال روبرو نشوید.

در این آئین جلسات توجیهی با حضور معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.

همچنین دکتر علیرضا نبی خیر و کارآفرین برتر و داور مسابقه تلویزیونی میدون در این آئین مطالب ارزنده و کاربردی برای دانشجویان ارائه دادند تا دانشجویان علاوه بر تحصیل بتوانند کارآفرین هم باشند.


( ۶ )

نظر شما :