برگزاری نخستین همایش ملی نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه کاشان

۲۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۰:۱۰ کد : ۲۱۳۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۶۴

نخستین همایش ملی نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی روز چهارشنبه 26 بهمن با حضور جمعی از پژوهشگران و محققان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس برگزاری این همایش به ارسال 250 مقاله علمی از پژوهشگران به دبیرخانه همایش ملی نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: از این تعداد 196 مقاله پذیرفته شده که 116 مقاله از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، 38 مقاله توسط فرهنگیان و 42 مقاله دانشجویی است که چکیده مقالات این همایش در کتاب چاپ و اصل مقالات نیز به صورت الکترونیکی منتشر شده است.

دکتر محسن نیازی با اشاره به رویکرد دانشگاه ها به دانشگاه‌های کارآفرین و فناور ، نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی را مهم دانست و افزود: نوآوری اجتماعی رویکردی بین بخشی دارد و از نظر جهانی قابل استفاده است و نهادینه سازی آن در بین اقشار مختلف جامعه اهمیت دارد که یکی از مهمترین راهکار های آن پرداختن به موضوع نوآوری اجتماعی در مراکز علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مدارس است.

وی به راه اندازی سرای نوآوری و کارآفرینی علوم انسانی و از اخذ مجوز خانه خلاق(مرکز نوآوری ) علوم انسانی و اجتماعی، در دانشگاه  کاشان اشاره کرد و  گفت: در این راستا گروه های تیمی متشکل از اعضای هیات علمی و دانشجویی و انتشار آثار علمی و پژوهشی در حوزه نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی گام برداشته است که انجام رویداد علمی نخستین همایش ملی نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی یکی از این اقدامات است.

دکتر نیازی هدف از برگزاری این همایش را تبیین دیدگاه‌ها و نظریه‌های مرتبط با نوآوری علوم انسانی و اجتماعی، شناسایی تجارب نظام‌های آموزشی، شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های فراروی نوآوری علوم انسانی و اجتماعی ذکر و اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این همایش گام مثبتی در زمینه نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی را فراهم آورد.

در این همایش پنل های تخصصی با عنوان نوآوری و کاربردی سازی آن در علوم انسانی  و  روش شناسی نوآوری در علوم انسانی و اجتماعی ارائه  و در پایان از مقلات برتر تقدیر شد.

                              


( ۳ )

نظر شما :