رئیس دانشگاه کاشان در نشست هم اندیشی با یاوران علمی حوزه پژوهشی دانشگاه مطرح کرد؛

سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای امور در دانشگاه باید حکیمانه باشد

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۴ کد : ۲۱۳۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۹

نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه کاشان با یاوران علمی حوزه پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست از تلاش و کوشش مجموعه کارکنان حوزه پژوهشی دانشگاه قدردانی کرد و گفت: سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرای امور در دانشگاه باید حکیمانه باشد تا بتوان رشد و پیشرفت دانشگاه را در همه امور شاهد بود.
دکتر عباس کتابی ارزش خدمت در محیط علمی دانشگاه را مقدس و والا دانست و افزود: دانشجویان را باید به مانند فرزند خود بدانیم و تکریم ارباب رجوع را مد نظر داشته باشیم.
وی ارتقاء بهره وری را به کارکنان مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد:  یکی از اصلی ترین چالش های اصلی کشور بهره وری پایین است که متاسفانه بهره‌وری پایین در سازمان‌های مختلف آسیب جبران ناپذیری به کشور می‌زند که باید برای مدیریت آن اقداماتی صورت بگیرد.
رئیس دانشگاه کاشان رشد علمی این دانشگاه را حایز اهمیت دانست وافزود:موفقیت های علمی دانشگاه مرهون تلاش و وقت گذاری همه مجموعه کارکنان دانشگاه اعم از اساتید، کارمندان و دانشجویان است.
دکتر کتابی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی، تامین منابع درامد اختصاصی را مهمترین راهکار برای رفع چالش ها عنوان کرد و افزود: درآمد اختصاصی دانشگاه در سالهای قبل ضعیف و کم بوده و این موضوع چالشهای زیادی برای مدیریت فعلی ایجاد کرده بود ولی خوشبختانه امسال رشد منابع اختصاصی دانشگاه مناسبتر بوده و در سال بعد به میزان متوسط دانشگاهها خواهد رسید.

وی همچنین به پذیرش مازاد بر ظرفیت دانشجو بویژه در مقطع کارشناسی در سالهای قبل اشاره کرد و اینکار را غیر منطقی و باعث مشکلات عدیده از جمله کمبود ظرفیت و امکانات خوابگاههای دانشجویی دانسته که اثرات آن تا چند سال آینده هم ادامه خواهد داشت.  
وی افتتاح  و راه اندازی کتابخانه مرکزی را اتفاقی مهم و مبارک در دانشگاه در سال جاری عنوان کرد و افزود: تجمیع همه کتابخانه ها در مجموعه کتابخانه مرکزی درراستای ارائه خدمات رسانی بهتر به دانشجویان بوده  که از تلاش و همکاری شبانه روزی همه کارکنان کتابخانه در راستای راه اندازی این کتابخانه تقدیر می شود.
رئیس دانشگاه موفقیت و پیشرفت دانشگاه را نیازمند و مرهون تلاش و کوشش، همت بلند و هوشمندی تمام همکاران دانشگاهی دانستند.
دراین نشست صمیمانه یاوران علمی حوزه پژوهشی و مجموعه های مرکز رایانه و فناوری اطلاعات، کتابخانه مرکزی و پژوهشکده اسانسهای طبیعی قمصر نقطه نظرات و  راهکارهای خود را ارائه کردند.


( ۳ )

نظر شما :