رشد ۶ برابری حجم قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان

۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۵ کد : ۲۱۳۲۵ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۶۹


مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان گفت: طی یکسال اخیر حجم قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه نسبت به سال قبل آن ۶ برابر افزایش داشته است.
دکتر احمدرضا قاسمی در مصاحبه رادیویی فصل رویش با اشاره به نامگذاری امسال به "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، نقش دانشگاه را برای تحقق این شعار حایز اهمیت دانست و گفت: با توجه به سیاست وزارت علوم به دانشگاه کارآفرین، دانشجو باید مهارت، کارآفرینی خلاقیت و نوآوری را کسب کند تا برای جامعه اثرگذار باشد.
وی ارتباط دانشگاه با صنعت را لازمه توسعه کشور دانست و خاطر نشان کرد: بخش ارتباط با صنعت دانشگاه، یکی از ارکان مهم و حلقه واسط بین اساتید متخصص و صنعت است؛ تا با کمک اساتید بتوان مشکلات صنعت را برطرف نمائیم.

وی 310 عضو هیئت علمی و بیش از 9 هزار دانشجوی دانشگاه کاشان را پتانسیل عظیمی برای منطقه کاشان عنوان کرد و گفت: صنایع می توانند با کمک فناوری و با کمک اساتید دانشگاه علاوه بر حل مشکلات خود، افزایش بهره وری و  تولیدات کیفی خود را شاهد باشند.

مدیر ارتباط  با صنعت دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: مجموعه آزمایشگاه‌های تخصصی و کارگاه های فعال  دانشگاه کاشان می توانند نقش موثری در ارتقاء طرح های پژوهشی و حل مشکلات صنایع داشته باشند.

دکتر قاسمی  به فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه در صنعت اشاره کرد و افزود: بر طبق سیاست های دانشگاه کاشان، اساتید جوان بایستی ۲ روز از هفته را  به صورت پاره وقت؛ و یا ۵ روز هفته به شکل تمام وقت؛ در صنعت حضورداشته باشند که این امر موجب می شود اساتید با مشکلات و معضلات صنعت روبرو شوند و در راستای حل این مشکلات راه حل ها و طرح های کاربردی خود را ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: 40 تن از اساتید جوان این دانشگاه ازاین فرصت مطالعاتی تاکنون استفاده کرده اند و 60 استاد دانشگاه هم طرح ها و قراردادهای برون دانشگاهی در سال جاری با صنایع منعقد نموده اند.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان، به انعقاد بیش از  20 تفاهم نامه با صنایع مختلف  طی یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: درراستای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت، علاوه بر آنکه درب دانشگاه همواره بر روی صنایع مختلف باز است؛ دانشگاه کاشان چهارشنبه های ارتباط با صنعت را تشکیل داده است و بازدیدهای صنعتی اساتید و دانشجویان از صنایع گوناگون در این روز؛ بصورت مستمر پیگیری می شود.

دکتر قاسمی اقتصاد دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشگاه سعی می‌کند تا پل ارتباطی با صنعت را فراهم کند و زنجیره دانشگاه و صنعت به طورکامل شکل گیرد؛ تا بتوان توسعه اقتصادی و شکوفایی صنایع منطقه را شاهد بود.


( ۵ )

نظر شما :