ارائه طرح صنعتی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در نمایشگاه بین المللی بانوان تاثیرگذار

۰۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۰ کد : ۲۱۲۷۴ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۲۳

مشاور امور بانوان و خانواده ریاست دانشگاه کاشان، از ارائه طرح انجام شده در دانشگاه کاشان در اولین نمایشگاه بین المللی بانوان تاثیرگذار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با شرکت بانوانی از ۵ قاره و ۹۶ کشور خبر داد. 
دکتر الهه ملکیان فینی اظهار داشت: زنان شناسایی شده در بخش‌های مختلف اعم از علمی، پژوهشی، نوآوری، اقتصادی، بهداشت و درمان،هنر، بازیگری، عکاسی، نقاشی، کنشگری اجتماعی و اقتصادی، فعالان مدنی، فعالان حوزه محیط زیست، حقوقدانان، فعالین رسانه‌ای و ... در این کنگره شرکت کرده‌اند و تلاش شده است تا از این طریق ارتباطی میان زنان تاثیر گذار در حیطه بین المللی با زنان تاثیر گذار ایرانی برقرار شده و هم‌افزایی برای پیشرفت کشور شکل گیرد.
وی افزود: از دانشگاه کاشان دکتر فرشته مشکانی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی و خانم ها فریبا رزمی منش، سارا عظیمی (دانش اموختگان مقطع دکتری مهندسی شیمی)، زهرا نیازی(دانشجوی دکتری مهندسی شیمی) و فاطمه کاظمی(دانشجوی دکتری مهندسی معدن) و  دکتر اخباری معرفی گردیدند. 
وی خاطر نشان کرد: در این کنگره طرح صنعتی خانم دکتر مریم اخباری با عنوان: "راه اندازی خط مدیریت فاضلاب کارخانجات تولید اسانس و عرقیات گیاهی"، به عنوان یکی از 8 طرح برگزیده برای ارائه در غرفه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نمایشگاه بین المللی بانوان تاثیرگذار، انتخاب و ارائه شد. 
وی افزود: طرح صنعتی اجرا شده توسط عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان،دکتر اخباری، یکی از طرح های ارائه شده در این کنگره و نمایشگاه بود که مورد استقبال مدیران اجرایی و افراد علاقمند در حوزه مربوطه قرار گرفت. 
ملکیان مشاور رئیس دانشگاه کاشان در امور بانوان و خانواده ضمن ابراز خرسندی از این موضوع، اظهار امیدواری کرد با ادامه  یافتن چنین رویدادهایی زمینه برای شناساندن و استفاده هرچه بیشتر توانایی بانوان کشور و به خصوص بانوان دانشگاه کاشان در عرصه های مختلف فراهم آید. 
وی، با اشاره به این که خوشبختانه بسیاری از بانوان دانشگاه کاشان با توانمندی و تاثیرگذاری بالا در کلیه حوزه های علمی، اجتماعی و فرهنگی در سطوح هیئت علمی، کارمندی و دانشجویی مشغول به خدمت هستند افزود: دانشگاه کاشان ضمن اعلام آمادگی در خصوص هرگونه همکاری جهت پیشبرد اهداف کلان کشور در راستای تاثیرگذاری بانوان و حرکت آغاز شده در این حوزه، از برگزاری چنین رویدادهایی در منطقه کاشان نیز استقبال کرده و ان شاءالله در این زمینه پیش گام خواهد بود.  
مشاور امور بانوان وزیر علوم دکتر فخرالسادات نصیری، با اشاره به این که انتخاب این طرح ها از میان بیش از 600 طرح داخلی رسیده طی فراخوان ارائه شده صورت گرفته، هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و شناساندن بانوان خلاق، توانمند و موثر در حوزه ملی و بین المللی اعلام و این رویداد را به عنوان آغازی برای یک حرکت هدفمند در جهت استفاده موثرتر از توانمندی بانوان در حوزه های مختلف علمی، صنعتی و اجتماعی دانست. 
کنگره و نمایشگاه بین المللی بانوان تاثیرگذار روزهای 29 و 30 دی ماه در محل اجلاس سران و نمایشگاه بین المللی تهران با شرکت نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار شد.


( ۳ )

نظر شما :