مراسم یادبود مرحوم پروفسور اشرفی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۳ کد : ۲۱۲۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۵۶

مراسم بزرگداشت و یادبود استاد عشق و اخلاق زنده یاد پروفسور سیدعلیرضا اشرفی با حضور خانواده استاد، نماینده ویژه رییس مجلس، فرماندار،  جمعی از مسئولان، محققان و پژوهشگران و دانشمندان برجسته علمی و بین‌المللی در دانشگاه کاشان برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم پروفسور اشرفی را دارای شخصیت جامع علمی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: مرحوم پروفسور اشرفی شخصیت جامع الاطراف بود و در عرصه های مختلف علمی  و بین المللی  در حوزه های ریاضی، ریاضی-شیمی و نانو فعالیت های درخشانی را بر جای گذاشت.
دکتر عباس کتابی، تواضع،  فروتنی، مهربانی، صداقت ، ادب و وقت گذاری را از جمله خصوصیات اخلاقی پروفسور اشرفی عنوان کرد و افزود: تعلق خاطر ایشان به ایران واینکه عشق اول را کشورش می دانست، از ویژگیهای بارز ایشان بود.
وی با بیان اینکه پروفسور اشرفی همیشه برای پیشرفت جامعه علمی کشور تلاش می نمود، خاطر نشان کرد: دلبستگی و تعلق خاطر ایشان به پرورش علمی و اخلاقی دانشجویان وتلاش برای شکوفایی و بالندگی استعدادهای فرزندان برومند وطن در کنار سخت کوشی او را به مثابه یک استاد فرهیخته در عرصه علم و اخلاق جاودانه ساخت.
رئیس دانشگاه کاشان از اعطای سالانه جایزه پروفسور اشرفی خبر داد و افزود: به مقالات برتر محققان و پژوهشگران در حوزه ریاضی-شیمی که در مجله ISI دانشگاه کاشان چاپ شود  و  همچنین به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های برتر  دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا  در حوزه ریاضی این جایزه اعطا خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان هم درگذشت عالم پروفسور اشرفی را به  خانواده مرحوم و مجامع علمی کشور تسلیت گفت و افزود: از خصوصیات اخلاقی پروفسور اشرفی متقن و محکم کاری  ایشان بود.

حجت الاسلام خسروی پروفسور اشرفی را از چهره های وارسته و شاخص علمی در عرصه ملی و بین المللی عنوان کرد و افزود: پروفسور اشرفی  فرد بسیار دقیق در امور و فعالیت‌های علمی بودند و بایستی رفتارها و اخلاق وی به عنوان الگو و سرمشق برای دیگر استادان دانشگاه باشد.

سخنرانی دکتر جهانی پور رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان و سخنرانی حجت الاسلام دکتر عبدالله موحدی محب، شعرخوانی دکتر شجری در وصف و مدح پروفسور اشرفی،  پخش کلیپ و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

همچنین  در این مراسم  دکتر محمد صال مصلحیان رئیس انجمن ریاضی ایران، پروفسور درفشه از دانشگاه تهران، دکتر پرویزی از دانشگاه فردوسی مشهد، پروفسور مشرقی سردبیر بولتن ریاضی کانادا و دیگر دانشمندان برجسته بین المللی از دانشگاه های ایتالیا، زاگرب و آمریکا به صورت برخط مطالبی را در خصوص پروفسور اشرفی بیان کردند.

در این مراسم از تمبر یادبود پروفسور سیدعلیرضا اشرفی نیز رونمایی شد.


( ۹ )

نظر شما :