مراسم وداع با مرحوم پروفسور اشرفی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۱۲۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۸۲۹

مراسم تشییع و وداع با استاد علم و اخلاق پروفسور سیدعلیرضا اشرفی عضو هیات علمی علوم ریاضی دانشگاه کاشان با حضور  خانواده استاد، جمعی از اساتید، کارمندان و دانشجویان در دانشگاه برگزار شد.

امروز باری دیگر پروفسور اشرفی به دانشگاه کاشان آمد تا دوستان خود را دیدار کند ولی بر خلاف روزهای قبل امروز با پیکر بی جان آمد و با استادان و دانشجویان و محیط علمی و کاری خود برای همیشه خداحافظی کرد.

این استاد فرهیخته از دانشمندان برجسته بین المللی کشور بود که خدمات ارزنده ای را در عرصه علمی به یادگار گذاشت.

مرحوم پروفسور اشرفی  پژوهشگر برتر کشور  یکی از برجسته‌ترین و بنام‌ترین اساتید رشته ریاضی، معاون اول آکادمی جهانی ریاضی شیمی، چهره ماندگار در حوزه علم ریاضی و ریاضی-شیمی ایران و جهان بود که متاسفانه اجل ادامه فعالیت و خدمات بیشتر به این شخصیت علمی نداد و بر اثر سانحه تصادف در روز دوشنبه 19 دی ماه جان، به جان آفرین تسلیم گفت.

رئیس دانشگاه کاشان پروفسور سیدعلیرضا اشرفی را از اساتید بنام و بین المللی و ریاضی، شیمی و نانو و نفر اول حوزه پژوهشی و معاون اول آکادمی جهانی ریاضی شیمی عنوان کرد و گفت: این استاد فرهیخته در حوزه اخلاق و ادب نیز زبانزد بود.
دکتر عباس کتابی تعلق خاطر به ایران را از دیگر خصوصیات اخلاقی مرحوم اشرفی  عنوان کرد و افزود: در سال گذشته که قرار بود این استاد سرشناس  با یکی از نشریات آمریکا همکاری نماید ولی به دلیل درخواست آنها از حذف نام ایران، مرحوم پروفسور اشرفی به دلیل تعلقاتی که به ایران، وطن و نظام جمهوری اسلامی و دانشگاه داشت از ادامه فعالیت با این نشریه خودداری کرد.
وی خاطر نشان کرد: ‏اندیشه و دستاوردهای گرانبهای این شخصیت خدمتگزار که تا آخرین لحظات حیات، در امر آموزش و پژوهش فعالیت داشت،‌ برای همیشه چون نگینی در آسمان علم و فناوری خواهد درخشید.

پیکر این استاد وارسته  قرار است فردا چهارشنبه در قطعه نام آوران بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شود .


( ۴۶ )

نظر شما :