بصیرت، توحید عملی، ولایت مداری از ویژگیهای بارز شهید حاج قاسم سلیمانی بود

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۶ کد : ۲۱۱۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۴۰

استاد حوزه علمیه گفت: توحید عملی و ولایت مداری و ایمان  از ویژگیهای بارز شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور در مکتب قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع) را از مهم‌ترین شاخصه‌های معماری شخصیت حاج قاسم افزود: حاج قاسم سلیمانی آراسته به توحید عملی بود و محور و مبدأ تمام حرکت و سکناتش را ذات اقدس الهی قرار می‌داد.

وی از خودگذشتگی را از دیگر شاخصه های حاج قاسم عنوان کرد و اظهار داشت: حاج قاسم نوک پیکان عملیات بود و با تدابیر عقلانی و توحید عملی توانست داعش را سرنگون کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حاج قاسم تمام توانش تقویت و حفاظت از تمدن جمهوری اسلامی بود خاطر نشان کرد:  تجلی ولایت‌مداری از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی است که با آن قدرت ایران قوی را در مکتب انقلاب اسلامی به‌ پیش می‌برد.

وی گشاده رویی و نشاط را از دیگر ویژگیهای شخصیتی حاج قاسم سلیمانی برشمرد وافزود: حاج قاسم درعمل، سخن، تفکر، توحید ولایت و توحید عملی پررنگ بود و با تمام مشکلات و دردها همیشه با روحیه عالی و گشاده رویی با دیگران برخورد می کرد.

حجت الاسلام جوشقانیان، حاج قاسم سلیمانی را فرزند عاشورا و غدیر عنوان کرد و افزود: ریشه عمق شهید سلیمانی برخاسته از غدیر، قرآن، تاریخ اهل بیت است.

حضور خادمیاران رضوی  با پرچم  امام رضا علیه السلام ، اجرای سرود و مداحی از دیگر برنامه های این آئین بود.


( ۳ )

نظر شما :