همایش تانا در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۹ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۷ کد : ۲۱۱۴۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۹۳۹

آیین افتتاحیه طرح "تانا" (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) با حضور مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان برگزار شد.
دکتر مصطفی صفدری در این آیین افزود:  بر اساس طرح تانا، پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط اکوسیستم نوآوری استان‌ها می شوند و یک شبکه منسجم برای حل مشکلات فناورانه در هر استان ایجاد می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای هر استان عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود پارک‌های علم و فناوری حداقل یک طرح "تانا" (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) را در هر سال اجرا کنند.
مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: بر اساس طرح تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها)، پارک‌های علم و فناوری مشکلات، نیازها و همچنین توانایی‌های فناوری هر استان را شناسایی می‌کنند.
وی نوآوری را تنها راه نجات بشر برای تولید ثروت، ریشه‌کن کردن فقر، حل مسائل زیست‌محیطی، و تامین امنیت و اقتدار کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاه ها، بانک ها و نهادهای سیاستگذار در تعامل و ارتباط با یکدیگر، نظام نوآوری را شکل می دهند تا در نهایت خلق ثروت و رفاه اجتماعی ایجاد شده و توسعه یابد.
دکتر صفدری رنجبر کارکردهای پارک ها در نظام ملی نوآوری را گسترده دانست و گفت: ارتقای فناوری، تحقیق و توسعه، تولید و عرضه محصول، انتقال و اشاعه فناوری از جمله کارکردهای پارک ها است و از نظر عملکردی به عنوان ورودی یا زیرساخت نظام ملی نوآوری عمل می کنند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان هم به برگزاری رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) از نهم تا سیزدهم دی ماه 1401 در محل این پارک اشاره کرد و گفت: افتتاح مرکز پیش رشد سفید شهر ، افتتاح پردیس خرم (خلاقیت، رشد مضاعف و مهارت) ، نشست با خبرنگاران ، برگزاری کارگاه های فرشبافی، کاشی سازی، زری بافی و شعربافی و افتتاح مرکز نواوری و شکوفایی شهرداری، برگزاری کارگروه ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید  و رونمایی از مجوز استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان از جمله برنامه های این رویداد علمی در پارک علم و فناوری کاشان است.
دکتر فرجی افزود: همراه با برگزاری طرح تانا، نمایشگاهی از محصولات فناورانه شرکت های داش بنیان و مراکز رشد کاشان هم برای بازدید عموم در محل این پارک ارائه شده است.


( ۲ )

نظر شما :