سرای نوآوری و کارآفرینی دانشکده فیزیک دانشگاه کاشان افتتاح شد

۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۷ کد : ۲۱۰۹۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۹۳

 سرای نوآوری و کارآفرینی دانشکده فیزیک دانشگاه کاشان به همت معاونت فناوری، نوآوری و اقتصادی و با حضور ریاست دانشگاه و جمعی از مسئولان در دانشگاه کاشان راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه کاشان هدف از ایجاد سراهای نوآوری و کارآفرینی را فراهم نمودن فضایی با نشاط و علمی برای خلق ایده دانشجویان جهت رفع نیازهای صنعت و جامعه عنوان کرد و افزود: با ایجاد این سراها در دانشکده‌ها سعی می شود تا دانشجویان در کنار تحصیل علم، ایده‌ای را در محیط دانشگاه فراگیرند تا پس از فارغ التحصیلی به کارآفرینی در تخصص خود روی آورند یا اشتغال آنها تضمین شده باشد.

دکتر عباس کتابی انجام فعالیت های فناورانه در راستای تاثیرگذاری بیشتر دانشگاه در حل معضلات صنعت و جامعه را از سیاست‌های این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: اساتید و دانشجویان دانشکده فیزیک این دانشگاه در این زمینه بسیار فعال هستند و ایجاد سرای نوآوری و کارآفرینی در این دانشکده به منظور تقویت این فرآیند و رفع نیازها و مشکلات جامعه ایجاد شده است.

وی از حمایت دانشگاه برای ارتقاء سراهای نوآوری و کارآفرینی خبر داد و افزود: تیم‌ها‌ی مستقردر سراها از حمایت‌های مالی معاونت فناوری، نوآوری و اقتصادی، خیران و حمایت‌های معنوی مراکز کارآفرینی و مرکز نوآوری و تجاری سازی و همچنین امکانات رفاهی و آزمایشگاهی برخوردار خواهند بود.

معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان هم با اشاره به اینکه امسال نیز شعار سال بر انجام فعالیت‌های دانش بنیان تاکید داشته است، افزود: سراهای نوآوری در راستای پرورش و زایش ایده‌های دانشجویان برای کمک به اشتغال زایی دانشجویان و انجام پژوهش‌های نیاز محور راه اندازی می شود.

دکتر محسن ایرانی رهقی کمک و همراهی استادان، دانشجویان و انجمن علمی دانشکده ها را برای کمک به ارتقاء سراهای نوآوری و کارآفرینی خواستار شد و خاطر نشان کرد: دانشجویان در سراها با مشاوره اساتید خود نقشه راهی جهت خلق ایده نیاز محور و تبدیل آن به محصول و تجاری سازی آن ایجاد می‌کنند.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز هدف از راه‌اندازی سرای نوآوری و کارآفرینی در دانشکده ها را ایجاد ابتکارات راهبردی، بستر لازم برای شکوفائی ایده‌های دانشجویان، آماده سازی آنان برای ایجاد محصول، خدمات و نوآوری در روش‌ها و ایجاد کسب و کار جدید دانشجویان عنوان کرد و افزود: دانشجویان صاحب ایده و یا تیم‌های دانشجویی تحت سرپرستی اعضای هیات علمی در سرای دانشکده به فعالیت‌های گروهی می پردازند.

دکتر قریشی خاطر نشان کرد: کارکرد سرا‌های نوآوری و کارآفرینی دانشگاه کاشان در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان برای حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ نوآوری و تجاری‌سازی، بهره‌گیری از توانمندی و خلاقیت دانشجویان در تحقق روحیه نوآوری و کارآفرینی در فضای پرنشاط علمی دانشجویی است.

کلید واژه ها: سرای نوآوری دانشگاه کاشان کارآفرینی دانشگاه کاشان مرکز نوآوری و تجاری سازی


( ۱ )

نظر شما :