افتتاح و بهره برداری از مرکز بین‌المللی آزفا دانشگاه کاشان

۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۹ کد : ۲۱۰۷۲ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۷


با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در دانشگاه کاشان  مرکز بین المللی آزفا "مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان" دانشگاه کاشان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
رئیس دانشگاه کاشان گفت: این مرکز با دو کلاس با زیربنای 200 متر مربع و با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
دکتر کتابی افزود:  با ایجاد این مرکز  دانشگاه کاشان به عنوان دانشگاه برتر و جامع، آموزش زبان فارسی را به صورت حضوری و غیرحضوری را به افراد غیر فارسی زبان ارائه خواهد داد.
وی گسترش زبان فارسی و جذب دانشجویان خارجی را از اهداف این مرکز  عنوان کرد و افزود: مرکز آزفا یکی از مراکز لازم برای ارتباطات بین المللی و جذب دانشجویان خارجی برای رشته‌های مختلف است.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه در پایان دوره به دانشجویان مدرک معتبر بین المللی اعطاء خواهد شد، اظهار امیدواری کرد:  با ایجاد این مرکز، فرهنگ زبان فارسی به عنوان یکی از زبان های معتبر علمی در دنیا مطرح و معرفی شود.
رئیس دانشگاه کاشان  به پذیرش بیش از ۲۵۰ دانشجوی عراقی  در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: همسایگی کشور عراق با ایران و تعمیق پیوندهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی دو کشور در دهه‌های اخیر موجب گرایش بیشتر شهروندان عراقی به یادگیری زبان فارسی شده که ایجاد مرکز زبان فارسی کمک شایان توجهی به رشد و ارتقاء زبان فارسی این دانشجویان خواهد کرد.


( ۲ )

نظر شما :