معاون وزیر علوم: دانشگاه کاشان از دانشگاه‌های شاخص و دارای تراز علمی بالایی است

۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۳ کد : ۲۱۰۶۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۶۴

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت دانشگاه کاشان یکی از دانشگاه های، شاخص و برتر در زمینه های علمی  و حضور خیرین است.
دکتر هاشم داداش پور در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان، افزود: دانشگاه کاشان جزو دانشگاه هایی است که توانسته به خوبی از ظرفیت خیرین در توسعه دانشگاه استفاده کند.
وی با اشاره قرار گرفتن شهر کاشان خارج از مرکز استان خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان علیرغم مرکز استان نبودن، از   جمله دانشگاههای برتر و موفق بوده  که نشان دهنده پشتوانه قوی مردم نیک اندیشی است که این ظرفیت را برای دانشگاه ایجاد کرده اند و نشانگر   بلوغ فکری، بلند نظری و بلند همتی مردم این خطه است.
دکتر داداش پور کاشان را شهر علم و هنر و فرهنگ دانست و افزود: مجموعه بزرگانی از این دیار همچون محتشم کاشانی، غیاث الدین جمشید کاشانی، کمال الملک و سهراب سپهری متولد شده اند و کاشان محصول این تاریخ بزرگان است.
دکتر داداش پور همچنین کاشان را مرکز تولید و تجارت عنوان کرد و گفت: کاشان به عنوان قطب علمی می تواند پیشاهنگ حوزه فناوری و تجاری سازی علم باشد.
رییس سازمان امور دانشجویان امیدآفرینی در بین نخبگان را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: اگر بتوانیم نخبگان و دانشجویان را امیدوار کنیم انگاه دانشگاه رشد و بالندگی بیشتری خواهد داشت.
رشد علمی و توسعه و بالندگی دانشگاه کاشان مدیون نظام جمهوری اسلامی است
رییس دانشگاه کاشان هم در این آیین، رشد علمی و توسعه و بالندگی این دانشگاه را مدیون نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت:  دانشگاه کاشان در حال حاضر به یک دانشگاه جامعه محور و در تراز بین المللی تبدیل شده که این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.
دکتر عباس کتابی به 9هزار و 500 دانشجوی این دانشگاه اشاره کرد و افزود:70درصد از دانشجویان این دانشگاه غیر بومی هستند.
وی به اسکان بیش از سه هزار و 200دانشجوی این دانشگاه در سراهای دانشجویی اشاره و خاطر نشان کرد:  ظرفیت خوابگاههای موجود، جوابگوی نیاز دانشجویان نیست و ساخت خوابگاه در این دانشگاه باید افزایش یابد.
ایشان اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی، آماده سازی و بازگشایی سلف و سراهای دانشجویی هزینه شده است.
دکتر کتابی افزایش ظرفیت سراهای  دانشجویی، تکمیل و بهره برداری سالن ورزشی ریحانه، خرید دوچرخه و آماده سازی پیست دوچرخه سواری و جذب حدود 10 مشاور خبره را از دیگر اقدمات انجام شده در بخش دانشجویی دانشگاه عنوان کرد و افزود: ایجاد مدرسه اشتغال، اخذ مجوز مرکز آزفا، پذیرش 250 دانشجوی تحصیلات تکمیلی عراقی، و انعقاد قرارداد و تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های معتبر جهان از دیگر اقدامات انجام شده در یکسال اخیر بوده است.
رئیس دانشگاه کاشان حضور و مشارکت خیرین را مایه خیر و برکت  این دانشگاه عنوان کرد و افزود:  فضاهایی که با حمایت مالی خیرین ساخته می شود باعث تعلق خاطر بیشتر و انگیزه و آرامش بیشتری به تحصیل  دانشجویان می شود.

از افتخارات دانشگاه حضور و مشارکت خیرین است
مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان هم در این نشست  از حضور خیرین قدردانی کرد و گفت: یکی از افتخارات دانشگاه حضور و مشارکت خیرین است که در زمینه های مختلف ورود و رشد علمی و پژوهشی این دانشگاه را رقم زده اند.
علی الماسی  با اشاره به اینکه یکی از رسالت های مدیریت دانشگاه جامعه محوری است، خاطر نشان کرد: با مشارکت هر چه بیشتر مردم می تواند بالندگی فرزندان دانشجوی این دانشگاه را شاهد بود.
وی به بورسیه تحصیلی 114 دانشجوی این دانشگاه توسط یکی از خیرین اشاره کرد و افزود: خداوند باری تعالی خیر اخلاقی را سرآمد همه وجود انسان قرار داده است و انسان در این خیر اخلاقی و کمک به دیگران بیشترین لذت را می برد.
در پایان این آیین از حامیان دانشگاه و ۱۱۴ دانشجوی نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

کلید واژه ها: سازمان امور دانشجویان دانشگاه کاشان


نظر شما :