معاون پژوهشی وزارت علوم: دانشگاه کاشان از دانشگاه های برتر و افتخارآفرین کشور است

۱۴ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۱ کد : ۲۱۰۲۳ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۲۵۰۲

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان از دانشگاه های برتر و افتخارآفرین کشور است.

دکتر پیمان صالحی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران و دانشجویان نمونه آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان نقش دانشگاه کاشان در نظام های مختلف علمی بین المللی حایز اهمیت دانست و افزود:  دانشگاه کاشان در نظام های مختلف بین المللی از دانشگاه های برتر بوده است که این افتخار است.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه کاشان رشد تولیدات علمی خود را  به گسترش کیفی مورد توجه داشته است، خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان علاوه بر نظام های مختلف علمی و بین المللی در زمینه نانوتکنولوژی هم قطب علمی کشور است.

معاون پژوهشی وزارت علوم: دکتر مسعود صلواتی را یکی از ستارگان علمی کشور و دنیاست

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مسعود صلواتی را یکی از ستارگان علمی کشور و دنیا عنوان کرد و افزود: ایران در تولیدات علمی در زمینه نانو تکنولوژی رتبه چهارم را دارد که این  بهترین رتبه است و  دکتر صلواتی در این زمینه تلاش های مضاعفی داشته اند.

دکتر صالحی خاطر نشان کرد: دکتر صلواتی نه تنها در حوزه پژوهش موفق بوده اند در پایه گذاری علمی هم فعالیت های درخشانی داشته اند که این افتخاری بزرگ برای کشور است.

بیش از 10 هزار قرارداد پژوهشی ارتباط با دانشگاه و جامعه در دانشگاه ها اجرا شده است

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال 1401 بیش از ۱۰ هزار قرارداد پژوهشی  دانشگاه ها با صنعت و جامعه به میزان بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

دکتر پیمان صالحی، رشد تولیدات علمی ایران را خوب ارزیابی کرد و افزود: ایران با ۷۸ هزار مقاله رتبه ۱۵ جهان را کسب کرده و این در حالیست که ما جمعیت یک درصد جهان را داریم ولی بیش از دو درصد تولیدات علمی جهان توسط پژوهشگران ایران انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: ایران به لحاظ  استناد مقالات هم رتبه ۱۵ جهان را دارد و نشان دهنده کیفیت مقالات علمی ایران است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایران به لحاظ تخصیص منابع مالی در حوزه پژوهش در برنامه ششم توسعه کشور مقرر بود به ۴درصد تولید ناخالص ملی برسد، اظهار داشت: این میزان بودجه متاسفانه از نیم درصد فراتر نرفت و نتوانستیم به اهداف تعیین شده برسیم وعلیرغم آن  پژوهشگران این کمبود بودجه را جبران کردند.

دکتر صالحی با تاکید بر اینکه  در برنامه هفتم باید به مقوله پژوهش توجه شود، خاطر نشان کرد:  اگر حمایت های مالی در راستای حمایت های پژوهشی پیش رود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی نقش خیرین را در پژوهش لازم دانست و افزود: باید  خیرین در امر پژوهش بیشتر ورود پیدا کنند تا منابع مالی بیشتری را در حوزه وقف داشته باشیم.


( ۴ )

نظر شما :