امام جمعه کاشان: جامعه ای که در عرصه علمی ضعیف باشد محکوم به شکست است

۰۱ مهر ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۶ کد : ۲۱۰۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۰
امام جمعه کاشان: جامعه ای که در عرصه علمی ضعیف باشد محکوم به شکست است
 نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: جامعه ای که در عرصه علمی ضعیف و ناتوان باشد، محکوم به شکست است.

آیت الله عبدالنبی نمازی، در دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه کاشان درآغاز سال تحصیلی جدید، با اشاره به اینکه عصر حاضر عرصه تکنیک و علم است اظهار داشت: رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی تولید علم و فناوری است.

وی، به شرایط خاص اسلام و انقلاب اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: در این شرایط بحرانی، تمامی دستگاه ها اعم از دانشگاه ها، حوزه ها و نهادهای مختلف سیاسی و اقتصادی بایستی علاوه بر برنامه ریزی های گذشته، متناسب با شرایط جهانی، مسایل را تدوین، برنامه ریزی و اجرا نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به موفقیت های چشمگیر علمی دانشجویان در دانشگاه ها افزود: به برکت هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، خوشبختانه شرایط علمی ایران در جهان بسیار خوب رشد کرده که قابل تحسین و تقدیر است.

آیت الله نمازی، با بیان اینکه رشد علمی جوانان کشورمان، نشان دهنده وجود استعدادها و خلاقیت در نسل علمی است خاطر نشان کرد: در راستای توسعه علمی و تولید ملی، تلاش مضاعف  و جهاد علمی دانشجویان، اساتید و مسئولان دانشگاه ها لازم است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، برنامه ریزی صحیح متناسب با شرایط جهانی را به استادان تاکید کرد و یادآورشد: استادان دانشگاه ها بایستی مباحث آموزشی را به روز و تکامل یافته تر از ترم های گذشته برای دانشجویان ارائه دهند.

آیت الله نمازی، عرصه رقابت را برای موفقیت دانشجویان لازم دانست و افزود: استادان با برگزاری  برنامه ها، مسابقات و کنفرانس های علمی می توانند عرصه رقابت علمی دانشجویان را با یکدیگر ارتقاء دهند.

به گفته وی، رقابت های علمی بایستی در بین استادان و دانشجویان در عرصه های مختلف تربیتی سیاسی، اخلاقی و فرهنگی ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، توجه به مسایل معرفت شناسی و مبدا شناسی را از دیگر موارد لازم در جامعه بیان داشت و خاطر نشان کرد: مسئولیت دیگر دانشگاهیان، سرمایه گذاری، برنامه ریزی و مسلح کردن دانشگاه به علم و مسایل معرفتی و اعتقادی است.     

 


نظر شما :