دیدار اعضای بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی با رییس دانشگاه بمناسبت هفته بسیج

۰۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۰۹۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۹۵

رئیس دانشگاه کاشان در خصوص اتفاقات اخیر،  نیاز جامعه را جهاد، تبیبن، درایت و هوشمندی دانست و گفت: جمهوری اسلامی حرم الهی است، ما افتخار داریم در هر گوشه ای از این حرم خدمت کنیم.  
دکتر عباس کتابی به مناسبت هفته بسیج در جمع اساتید، کارمندان و دانشجویان بسیجی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی با خون شهدا که هر کدام ارزشمند و آسمانی و بزرگ هستند به اینجا رسیده است، افزود: شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی زنده هستند، حتما حامی کشور هستند و در مسایل دنیوی هم وجودشان اثر دارد.
رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: با لطف الهی و عنایت اهل بیت، وجود ارزشمند جمهوری اسلامی از گردنه‌ها و افت و خیزها عبور خواهد کرد و بازخورد اعمال دشمنان به خودشان باز می‌گردد.
وی با بیان اینکه برای شیعیان کشورهای همسایه، ایران امید و حامی تمام شیعیان جهان است، افزود: هر یک از افراد بسیجی باید هرکجا هر طور می تواند به کمک بیاید و شرایط و واقعیتها را تبیین کند. انشالله با همان رویه شهدای بزرگوار که خالص بودند، خداوند توفیق دهد راه آنها را ادامه دهیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان هم در این نشست با اشاره به برگزاری  اولین جلسه بسیج سه گانه دانشگاه افزود:  باید شورای هماهنگی بسیج به عنوان مرجع رسمی در دانشگاه برای هماهنگ شدن برنامه های بسیج در دانشگاه تاسیس کنیم  و با اقدامات موثرتر در این جهت فعالیت کنیم.
دکتر صفایی با اشاره به اینکه بر این اساس در جلساتی که گرفته می شود باید شورای هماهنگی بسیج نقش تعیین کننده داشته باشد، افزود: به فرموده ی امام همه مردم بسیجی هستند و باید همه آحاد در این مسیر فعالیت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در خصوص موضوع اغتشاشات باید  با دانشجویان صحبت و گفتگو و تبیین نماییم.
آقای احتشامی مسئول بسیج دانشجویی هم ضمن بیان عملکرد یکساله بسیج دانشجویی، بر ضرورت حمایت از فضای گفتگو و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و افزایش انگیزه و امید  تاکید کرد.
مسئول بسیج کارمندی دانشگاه کاشان هم در این نشست گفت: باید تلاش کنیم  مجموعه های بسیجی هم افزایی داشته و بر هماهنگی بین مجموعه های بسیج تاکید کرد.
صدوقی خاطر نشان کرد: این روزها هم خواهد گذشت ولی ما باید برای عبور از این شرایط و سازندگی و پیشرفت بیشتر کشور در آینده آماده باشیم.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های خود نظام برای اقناع استفاده کنیم، افزود: برای مبارزه با جنگ های رسانه ای باید فضای موجود در فضای مجازی را شناسایی کرد و برای شرایط فعلی و نحوه روبرو شدن با آن اشراف داشته باشیم.
در این نشست بر تشکیل جلسات هم اندیشی بسیج به صورت ادواری  با تاکید بر بحث امیددهی و انگیزه بخشی به دانشجویان و ضرورت ایجاد اشتغال برای دانشجویان با همراهی و حمایت جامعه بسیج دانشگاه تاکید شد.


( ۳ )

نظر شما :