علم و اخلاق دو بالی است که عالم باید با آن پرواز کند

۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۴ کد : ۲۰۹۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۹۳

استاد حوزه و دانشگاه گفت: علم و اخلاق دو شهپری است که عالم باید با آن پرواز کند.

حجت الاسلام روحانی در مراسم گرامیداشت استاد دکتر جعفر یزدیان، برگزاری مراسم  امروز را بزرگداشت علم دانست و افزود: همه ارزشها در علم نهفته شده است، به گفته آیت الله جوادی آملی علم حوزه دینی است علم دانشگاه هم دینی است.

وی با بیان اینکه حوزه در سخن خدا بحث می کند و دانشگاه در فعل خدا، خاطر نشان کرد: دانشگاه جاییست که کسانی که از دانشگاه خارج می شوند با سرمایه علم در خدمت مردم قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه مادامی که در فراگیری علم یا انتقال معلومات به دیگرانید در این لحظات بهترین لحظات عمر شما ذخیره برای آخرت شماست، افزود: کسی که قدمی به سوی علم بر می دارد به سوی فراگیری علم در واقع قدمی به سوی بهشت خداوند برای آن فرد برداشته است.

حجت الاسلام روحانی افزود: تمام موجودات عالم برای کسی که طالب علم است طلب مغفرت می کنند.

وی با بیان اینکه هر چیزی در دنیا پایانی دارد اما علم پایانی ندارد، خاطر نشان کرد: هرچه بر معلومات ما افزوده شود تواضع ما باید بیشتر شود چون شدت مجهولات ما بیشتر نمایان می شود. به همین دلیل بو علی سینا هنگام مرگ خود گفت من در حال مرگم ولی یک چیزی می دانم که هیچ چیز نمیدانم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این جلسه برای تکریم علم برگزار شده است، افزود:  ما دانشمند مفید و ارزشمندی از دست دادیم. علاوه بر عالم بودن، دکتر یزدیان بسیار فرد اخلاقی بود.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق استاد او را در کلاس و دانشگاه موفق می کند، خاطر نشان کرد: علم و اخلاق دو شهپری است که عالم باید با آن پرواز کند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه دانشجو در کلاس استاد هم علم فرا می‌گیرد هم اخلاق، افزود: منش و حرکات استاد در ذهن دانشجو نقش می بندد. پس از این حیث شناخت جایگاه علم و دانشگاه و دانشجو و استاد ضروری است.


( ۱ )

نظر شما :