شش عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند

۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۰ کد : ۲۰۹۴۱ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۸۱

مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان گفت: بنا بر گزارش مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) در آبان ماه سال جاری، در میان 840 پژوهشگر پر استناد شناسایی شده با وابستگی ایران، شش عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا قرار گرفته اند.

دکتر احمدی زاده افزود: بر اساس این گزارش آقایان دکتر مسعود صلواتی نیاسری، دکتر محمد عارفی، دکتر علی قربان‌پور آرانی، دکتر علی اکبر عباسیان آرانی، دکتر مهدی محمدی مهر و دکتر اکبر محبی در این لیست قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در این گزارش فهرستی از پژوهشگران پر استناد در 22 حوزه موضوعی علوم در پایگاه شاخص‎های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالیتیکس (WOS) در بازه زمانی 10 ساله ارائه گردیده است، اظهار داشت: به این ترتیب  پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‎اند مرتب‎سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی ESI به عنوان نخبگان علمی درنظر گرفته شده اند.
وی افزود: طبق مصوبه هیئت امنا دانشگاه کاشان و بر اساس ماده ۵۳ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، به هر عضو هیئت علمی که در فهرست پژوهشگران یک درصد مستخرج از پایگاه‌های (ESI-WOS) یا «آی اس سی» قرار بگیرد یک پایه تشویقی در طول خدمت (رشته‌های علوم انسانی و هنر، دو پایه) تعلق خواهد گرفت.

دکتر احمدی زاده خاطر نشان کرد: همچنین به هر عضو هیئت علمی که بتواند در این فهرست، پنج سال حضور متوالی داشته باشد یک پایه تشویقی (رشته‌های علوم انسانی و هنر، دو پایه) تا سقف چهار پایه در طول خدمت، تعلق خواهد گرفت.

کلید واژه ها: پراستناد یک درصد پژوهشگران پر استناد


( ۴ )

نظر شما :