در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه صورت گرفت؛

نشست رئیس دانشگاه کاشان با مدیر عامل سایپا سیتروئن

۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۷ کد : ۲۰۸۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۹۵۲

مهندس سید محمدرضا موسوی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیتروئن و هیاتی از مدیران این شرکت، عصر روز یکشنبه نشستی را با رئیس و معاونان و مدیران دانشگاه کاشان داشتند.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست ضمن معرفی دانشگاه به قابلیت‌های و ظرفیت‌های دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان با دارا بودن 310 عضو هیئت علمی و حدود 9 هزار و 500 دانشجو و 12 دانشکده و 4 پژوهشکده  در زمینه های مختلف آماده ارائه خدمات به جامعه و صنعت است.
دکتر عباس کتابی به جایگاه دانشگاه کاشان در نظام‌های مختلف بین‌المللی پرداخت و افزود: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی تایمز در دنیا در ردیف 600 و در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه نخست و در نظام آی اس سی هم در جایگاه 11 تا 20 در بین دانشگاه های کشور قرار دارد.
وی به قرار گرفتن 28 عضو هیات علمی این دانشگاه در ردیف 2 درصد دانشمندان برتر بین‌المللی اشاره کرد و افزود: بیشتر اساتید این دانشگاه از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور و دانشگاه‌های معتبر ایران دانش آموخته شده اند که این استادان نقطه قوتی برای دانشگاه محسوب می‌شوند که بایستی از ظرفیت‌های این افراد متخصص برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه و صنعت استفاده شود.
رئیس دانشگاه کاشان به اعلام آمادگی دانشگاه جهت همکاری با سایپا سیتروئن اشاره و خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان آمادگی برگزاری دوره های آموزشی برای نیرویهای انسانی شرکت سایپا سیتروئن و انجام پروژه های مشترک با این شرکت را دارد.
دکتر کتابی از  پیگیری ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در منطقه کاشان خبر داد و افزود: سعی داریم که دفتر بنیاد نخبگان را هم در منطقه کاشان تاسیس کنیم تا با استفاده از توان علمی نخبگان بتوان در راستای رفع مشکلات و توسعه شهر کاشان گام نهاد.
معاون فناوری و نوآوری  دانشگاه کاشان هم در این نشست آمادگی کامل دانشکده‌ها و مراکز نوآوری و دانشکده های مهندسی  دانشگاه برای ارایه خدمات در همه اجزای زنجیره صنعت خودرو در تمام موضوعات مرتبط را اعلام و ابراز امیدواری کرد این همکاری، ثمرات خوبی برای منطقه و کشور در پی داشته باشد.
دکتر ایرانی از ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: این مدرسه به منظور مهارت افزایی دانشجویان و آموزش های لازم مهارتی به نیروی انسانی شرکت ها و صنایع ایجاد می شود.
وی به مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان آمادگی دارد تا مرکز نوآوری خودروسازی نیز ایجاد کند که این مرکز با برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی ، کمک شایان توجهی به ارتقاء صنعت خودروسازی دارد.
دکتر ایرانی به قانون جهش تولید دانش بنیاد اشاره کرد و افزود: این قانون  زمینه‌ ساز تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است  و بر طبق این قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تحول بزرگی برای زیست‌بوم فناوری و نوآوری  به شمار می‌رود.
مهندس سید محمدرضا موسوی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیتروئن هم در این نشست هدف از این بازدید و گفت و گو را استفاده از قابلیت‌های دانشگاه کاشان برای ارتقاء  صنعت خودروسازی در جهت رفع مشکلات این صنعت در زمینه‌های مختلف از طراحی و رفع معضلات فنی خودرو تا ساخت قطعات عنوان کرد و افزود: خودروسازی صنعت چند وجهی است که تمام رشته های مهندسی، علوم پایه و مدیریت مرتبط با این صنعت است.
 وی اظهار امیدواری کرد: تا با انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه کاشان و شرکت سایپا سیتروئن و با استفاده از توان علمی و قابلیت ها و ظرفیت های دانشگاه، بتوان گام مثبتی را در راستای ارتقای این صنعت برداشت.
 مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیتروئن ایجاد رشته های صنعت خودروسازی در دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با ایجاد مرکز نوآوری خودرو در دانشگاه نیز در راستای تعاملات علمی و هم افزایی کمک موثری برای توسعه صنعت خودروسازی  است.

کلید واژه ها: ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان ارتباط دانشگاه با صنعت سایپا سیتروئن


( ۷ )

نظر شما :