نشست هم اندیشی اساتید دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۰۰:۱۵ کد : ۲۰۸۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۷


نشست هم اندیشی اساتید دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست دانشکده ریاضی را پدر علمی دانشگاه عنوان کرد و گفت: ریاضی نقش مؤثری در رشته های علوم پایه و مهندسی دارد.
دکتر عباس کتابی با بیان اینکه زمانی پژوهش خوبی داریم که آموزش خوبی داشته باشیم افزود: لازمه پژوهش علوم پایه و ریاضی است.
وی از تلاش  استادان این دانشگاه در امر آموزش مجازی به دانشجویان در ایام کرونا قدردانی کرد و اظهار داشت: استادان دانشگاه نقش بسزایی در ارتقاء علمی دانشگاه دارند که این کوشش  آنها را باید قدر دانست.
رئیس دانشگاه کاشان به قرار گرفتن 28 استاد دانشگاه کاشان جزء دو درصد برتر دانشمندان جهان اشاره کرد و افزود: سه استاد این دانشکده نیز در ردیف این پژوهشگران قرار دارند که این امر مایه مباهات و افتخاری برای این دانشکده و دانشگاه است.
دکتر کتابی پرداخت بخشی از بدهی‌ها و مطالبات  به جا مانده از مدیریت قبلی، پیگیری زمین های دانشگاه، پیگیری تدوین و ابلاغ آئین نامه پایه های تشویقی به اعضای هیات علمی ، خارج شدن دانشگاه از لیست سیاه عراق، استقلال پارک علم و فناوری را از جمله فعالیت های انجام شده طی یکسال دوره مدیریت جدید عنوان و خاطر نشان کرد: برای  رفع مشکلات دانشگاه به همراهی و همفکری مجموعه دانشگاه اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان نیاز است.
وی به کاهش پذیرش دانشجویان دوره کارشناسی در رشته آمار و ریاضی اشاره و خاطر نشان کردکه باید سعی شود تا رشته های کاربردی و بین رشته ای متناسب با بازار کار برای این رشته تعریف شود تا جذابیت برای دانشجویان فراهم شود.
دکتر جهانی پور رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان هم در این نشست گزارشی از فعالیت های انجام شده این دانشکده اشاره کرد و گفت: آموزش رشته های ریاضی به دانشجویان در ایام کرونا به صورت مجازی کار بسیار سختی بود که استادان دانشگاه با تمام توان بدون مشکل این امر را بر عهده داشتند.
وی به کمبود وسایل کمک آموزشی برای توسعه علمی این دانشکده اشاره کرد.
در این نشست دیگر اعضای هیات علمی دانشکده علوم ریاضی نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.


( ۳ )

نظر شما :