طرح پایش سلامت جسم و روان برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان اجرا می شود

۱۰ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۹ کد : ۲۰۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۱۰
مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه کاشان، از اجرای طرح پایش سلامت برای دانشجویان جدید ورودی سال 91 مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط این مرکز خبر داد.
 مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه کاشان، از اجرای طرح پایش سلامت برای دانشجویان جدید ورودی سال 91 مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط این مرکز خبر داد.

سید حسین حسینی، هدف از اجرای این طرح را پایش و غربال دانشجویان و به دست آوردن سیمایی از وضعیت سلامت روانی و جسمی دانشجویان ذکر کرد و افزود: نتایج این طرح کمک موثری به برنامه ریزی های بهداشتی و مشاوره ای دانشجویان خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه، این طرح در دو بخش سلامت روان شناختی و سلامت جسمانی اجرا می شود اظهار داشت: در بخش سلامت روان دانشجویان به لحاظ وضعیت روان شناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر نیاز به مشورت و راهنمایی بیشتر داشته باشند از آنها دعوت می شود به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

به گفته وی، در بخش سلامت جسم نیز، در رابطه با سبک زندگی سالم، همچون عادت های غذایی، رعایت بهداشت فردی و سابقه فرد یا اعضای خانواده دانشجو مورد سوال قرار می گیرد و پزشک عمومی علاوه بر انجام آزمایش های قد، وزن، فشارخون و بینایی سنجی از دانشجو معاینه جسمی به عمل می آورد.

حسینی خاطر نشان کرد: پس از انجام معاینه عمومی در صورت مشاهده مشکلات جسمی دانشجویان ، برای انجام معاینه عمومی در صورت مشکلات جسمی برای انجام معاینات و درمان های بیشتر به مرکز مشاوره دعوت خواهد شد. 

طرح کارنامه سلامت دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ورودی  91 دانشگاه از روز شنبه  هفته جاری شروع و به مدت یک ماه توسط مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه اجرا می شود. 


نظر شما :