رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان پیامی صادر کرد؛

۱۳ آبان، یکی از درخشان‌ترین ایام حماسی جوانان مسلمان و غیور ایران است

۱۳ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۳ کد : ۲۰۸۳۸ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۸۱۱

بسم‌الله الرحمن الرحیم
  13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار و استبداد جهانی، یکی از درخشان‌ترین ایام حماسی جوانان مسلمان و غیور ایران است. رژیم ستمشاهی در سال 1343 با تصویب قانون کاپیتولاسیون حقارت و بی ارادگی بیشتر خویش را در مقابل اربابان آمریکایی نشان داد که با افشاگری شجاعانه حضرت امام خمینی (ره) مواجه گردید و این رژیم وابسته در روز سیزدهم آبان ماه 1343 دست به تبعید ایشان زد.
  حماسه ی حضور دانش‌آموزان بیدار و فهیم ایران اسلامی در 13آبان 1357  نشانگر گام‌های استوار ملت ایران برای براندازی رژیم ستمشاهی بود، دانش‌آموزانی که در مکتب حضرت امام(ره) پرورش یافته بودند و سینه‌های خویش را در برابر گلوله‌های مرگبار رژیم طاغوتی سپر کردند تا نهال انقلاب اسلامی را بارور کنند و رژیم پوسیده طاغوت را به زباله‌دان تاریخ بسپارند. در سیزدهم آبان 1358 نیز دانشجویان پیرو خط امام با فتح لانه جاسوسی و مرکز توطئه علیه مردم ایران، پاسخی به رفتار استکباری و خائنانه دولت آمریکا داده و  به خیال خام بازگشت به ایران اسلامی و رؤیای مهار انقلاب اسلامی مهر بطلان زدند.
  امروز نیز ملت فهیم، مسلمان و انقلابی ایران و به ویژه نوجوانان و جوانان دانش‌آموز و دانشجو، با گرامیداشت مجاهدت‌های تاریخی خود، مقاومت در برابر زیاده‌خواهی مستکبران و زورگویان جهان را با زیباترین نوا تکرار می‌کنند.
 اینجانب به نمایندگی از دانشگاهیان دانشگاه کاشان،  این روز بزرگ را به ملت مؤمن و انقلابی ایران، به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز تبریک گفته و اطمینان دارند که 13 آبان همچنان نقطه عطفی در مبارزه ملت ایران با استکبار و استبداد جهانی خواهد بود.
با گذشت بیش از 4 دهه از بهار انقلاب اسلامی، این شجره طیبه همچنان با بصیرت و استقامت ملت همیشه آگاه ایران مراقبت و حراست شده و از آسیب فتنه‌های متعدد داخلی و خارجی در امان مانده است. هشیاری مردم در اغتشاشات هفته‌های اخیر که با یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه انقلاب اسلامی به کمک امپراتوری رسانه ای نظام استکباری مواجه بود، نشان می‌دهد گمان باطل دشمنان ابتر مانده و این درخت تناور روز به روز استوارتر خواهد شد.
اکنون و در سالروز حماسه 13 آبان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دانش‌آموز و دانشجو، باری دیگر با شرکت در راهپیمایی 13 آبان‌ماه با آرمان‌های امام راحل(رحمه‌الله) و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده، بیزاری و انزجار خود را از نظام سلطه استکبار و استبداد جهانی ابراز می‌کنیم.  

دکتر عباس کتابی
رئیس دانشگاه کاشان


نظر شما :