برگزاری رویداد علمی مسابقه اسکیس توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان با مشارکت مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان

۱۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۷ کد : ۲۰۸۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۰۹

رخداد علمی مسابقه طراحی معماری اسکیس «ورودی های  فراموش‌شده کاشان» سه شنبه دهم آبان‌ماه 1401 با حضور دانشجویان مقطع  کارشناسی ارشد معماری دانشگاه کاشان و شرکت کنندگانی از سراسر کشور در خانه تاریخی بروجردی ها به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

این گردهمایی علمی شامل مراسم افتتاحیه، سخنرانی های علمی، بازدید میدانی، مسابقه طراحی، داوری آثار و اختتامیه بود که از ساعت 9صبح تا 19در فضایی صمیمی و پرنشاط برگزار شد.

به نفرات اول تا سوم این مسابقه طراحی معماری که پس از بررسی داوران معرفی شدند؛ از طرف بنیاد حامیان دانشگاه کاشان به ترتیب سی، بیست و ده میلیون ریال به اهدا شد.

در اختتامیه مراسم رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان ضمن تاکید بر اهمیت و نقش معماری ایرانی- اسلامی در سبک زندگی امروزی؛ برگزاری این چنین رویداد هایی را زمینه ساز احیاء هویت های فراموش شده سبک زندگی ایرانی – اسلامی و تجلی آن در معماری و شهرسازی منطقه کاشان عنوان کرد.

در ادامه دکتر وفایی رئیس مرکز پژوهشی کاشان شناسی هم ضمن تشکر از دکتر دانایی نیا و همکارانشان در اداره میراث فرهنگی بابت برگزاری این رویداد ارزشمند، گفت: امروز هویت شهر کاشان، در بافت تاریخی و عناصر موجود در آن از جمله محله ها، گذرها و بازار تجلی پیدا می کند و اگر این موضوع فراموش گردد، ما تنها شاهدان تاریخ مدنیت در این شهر را از دست خواهیم داد.

وی در ادامه از آمادگی هر چه بیشتر این مرکز با آن مجموعه جهت برگزاری سایر رویداد های علمی و فرهنگی در زمینه حفظ و زنده نگه داشتن تـاریخ، تمـدن، فرهنـگ، هنـر ، مفاخر و میراث غنی تاریخی منطقه کاشان خبر داد.


( ۱ )

نظر شما :