تجلیل از پژوهشگران دو درصد برتر دانشگاه کاشان

۱۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۹:۱۸ کد : ۲۰۸۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۷۶

از  28 پژوهشگر دانشگاه کاشان که در لیست دانشمندان دودرصد برتر جهان در سال 2022قرار گرفتند طی آئینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تجلیل شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست از تلاش و کوشش استادان این دانشگاه در ارتقاء علمی این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: از یک هزار و 870 استادان دنیا 1.8 دهم درصد از دانشمندان از  ایران و 28 نفر از دانشگاه کاشان انتخاب شده اند که این بسیار جای تقدیر دارد.
دکتر عباس کتابی با اشاره به تدوین آئین‌نامه پایه‌های تشویقی استادان از سوی دانشگاه کاشان، اظهار داشت: در این آئین نامه هر فعالیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی استادان پایه تشویقی دریافت می کنند.
وی به کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی تایمز در بین دانشگاه‌های جامع کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی رتبه پنجم را در بین دانشگاه‌های ایران ودر جایگاه 600 تا 800 جهان قرار گرفته است.
وی ایجاد مدیریت ارتباط با جامعه را یکی از اقدامات مهم پژوهشی عنوان کرد و گفت: این مدیریت در راستای تقویت ارتباط با جامعه و رفع مشکلات مربوط به جامعه ایجاد شده است.
دکتر کتابی فعال سازی کرسی‌های نظریه پردازی، افزایش 50 درصدی حمایت‌های پژوهشی و افزایش اعتبار پژوهانه اساتید را از دیگر اقدامات انجام شده پژوهشی دانشگاه نام برد و افزود: 5 نشریه دانشگاه نیز به رتبه بین‌المللی و الف ارتقاء یافته است.
در این نشست استادان دو درصد برتر دانشگاه نیز نقطه‌نظرات خود را در راستای ارتقاء فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود ارائه کردند و در پایان از 27 دانشمند بین‌المللی دو درصد دانشگاه کاشان تقدیر و یاد دکتر جواد صفری استاد فقید این دانشگاه گرامی داشته شد.

در این نشست معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان نیز گزارشی از عملکرد حوزه پژوهشی دانشگاه را به شرح زیر ارائه کرد:

 


لینک دانلود فایل

( ۳ )

نظر شما :