۸درصد از اساتید دانشگاه کاشان جزء دو درصد بهترین‌های دنیا

۰۵ آبان ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰ کد : ۲۰۸۰۸ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۰۱

رئیس دانشگاه کاشان گفت: ۲۸ پژوهشگر دانشگاه کاشان در لیست دو درصد دانشمندان بین المللی قرار گرفتند که  با توجه به ۳۱۰ عضو هیات علمی این دانشگاه، حدود ۸ درصد از  استادان دانشگاه جزء دو درصد بهترین دانشمندان دنیا هستند.
دکتر عباس کتابی در نشست با خبرنگاران، به اهم فعالیت‌های انجام شده طی یکسال دوره مدیریتی جدید اشاره کرد و افزود: همچنین دانشگاه کاشان درآخرین نظام رتبه بندی تایمز رتبه نخست را در بین  دانشگاه های جامع کشور کسب کرد که این افتخار بزرگ و مهمی برای دانشگاه است.
وی اختصاص اعتبارات ویژه پژوهشی  برای اساتید جوان، در نظر گرفتن پایه های تشویقی برای کلیه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری و اجرایی اعضای هیات علمی را از دیگر اقدامات انجام شده طی یکسال عنوان کرد و اظهار داشت: این امر در هیات امنای دانشگاه کاشان مورد تصویب قرار گرفت و سپس در هیات امنای تمام دانشگاه های کشور هم تصویب شد.
رئیس دانشگاه کاشان ایجاد مدیریت ارتباط با جامعه را یکی از فعالیت های مهم عنوان کرد و افزود:  در راستای ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه و رفع نیازها و مشکلات مردم و شهر این مدیریت تشکیل شده است.
وی به فعال شدن کرسی‌های نظریه پردازی  در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۷ کرسی مختلف در حوزه های مختلف گردشگری، اجتماعی، اقتصادی ، منابع طبیعی فرهنگی و اجتماعی در راستای حل مسائل منطقه  در این دانشگاه با حضور متخصصان و محققان برجسته کشوری تشکیل شده است.
دکتر کتابی ارتقاء 5 نشریه علمی پژوهشی به رتبه الف و بین‌المللی، ارتقاء کیفیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از سطح فعال به سطح توانمند و متمرکز شدن کتابخانه‌های دانشگاه در کتابخانه مرکزی را از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت عنوان کرد و افزود: همچنین هسته‌های علمی گردشگری با حضور اساتید جهت تعامل با میراث فرهنگی و گردشگری فعال شده و دو عضو هیات علمی این دانشگاه نیز برای عضویت شورای حفاظت از منابع آب معرفی شدند.
دکتر کتابی استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان را از مهمترین فعالیت‌های انجام شده برشمرد و افزود: دانشگاه کاشان دوازدهمین دانشگاه کشور است که پارک علم و فناوری مستقل دارد.

ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه کاشان
رئیس دانشگاه کاشان از پیگیری ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در منطقه کاشان توسط دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد:  ایجاد این صندوق نقش مهمی در توسعه اقتصادی کاشان و شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت.
وی همچنین به ایجاد مدرسه اشتغال دراین دانشگاه اشاره کرد و افزود: با ایجاد این مدرسه ، فرصت حضور و کار در صنعت در کنار تحصیل برای دانشجویان برای  کسب مهارت و کمک به اشتغال آنها فراهم می شود.
دکتر کتابی خاطر نشان کرد: مرکز کاریابی نیز به زودی در این دانشگاه افتتاح می شود تا نیازهای نیروی کار صنعت و جامعه از یکطرف و دانشجویان جویای کار  را از طرف دیگر به یکدیگر مرتبط کند.
وی ایجاد دانشکده امور مالی، مدیریت و کارآفرینی را از دیگر فعالیت های انجام شده طی یکسال عنوان کرد و افزود: دراین مدت مجوز رسمی ۴ دانشکده هم اخذ شد.

رئیس دانشگاه کاشان گفت: همچنین مقدمات ایجاد دانشکده فناوری های نرم و نوین فراهم شده تا  رشته های جدید و نوین و بین رشته ای در این دانشکده راه اندازی شود.
دکتر کتابی خارج شدن دانشگاه کاشان از لیست سیاه عراق  را از اهم فعالیت ها عنوان کرد و افزود:  مناسفانه دانشگاه کاشان در دوره مدیریت قبل و از سال 1395 در لیست سیاه کشور عراق گرفته بود و امکان پذیرش هیچ دانشجوی عراقی را نداشت ولی خوشبختانه با پیگری هایی که انجام شد دانشگاه کاشان از لیست سیاه عراق خارج شد و امسال توانستیم  حدود ۳۷۰ دانشجوی ارشد و دکترای بین الملل را  از کشور عراق در این دانشگاه پذیرش کنیم.
 وی به  کسب مجوز مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در سال اخیر اشاره کرد و افزود:  همچنین مجوز راه‌اندازی رشته کارشناسی زبان چینی نیز صادر شده که از سال آینده دانشگاه کاشان در این رشته دانشجو می‌پذیرد.
رئیس دانشگاه کاشان بازنگری دروس و ایجاد رشته‌های بین رشته های و مهارتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید سعی نماییم تا با ایجاد رشته ها و دوره های مهارتی زمینه کارآفرینی و اشتغال دانشجویان را فراهم نماییم تا بتوانیم امید و انگیزه را در بین جوانان ارتقاء بخشیم.
دکتر کتابی نقش خیرین را در ارتقاء دانشگاه مهم دانست و افزود: دانشگاه کاشان رتبه اول خیرین را بین دانشگاههای وزارت علوم کسب کرده است. همچنین با حمایت خیرین از سال آینده دانشجوی بورس صنعت در این دانشگاه پذیرش خواهد شد.
پرسش و پاسخ و تجلیل از خبرنگاران از دیگر برنامه های این نشست بود.


( ۵ )

نظر شما :