رییس دانشگاه کاشان: استفاده از فناوری نانو در صنعت، زمینه ساز تولید ملی است

۲۰ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۹ کد : ۲۰۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۰۸
رییس دانشگاه کاشان گفت: استفاده از فناوری نانو در صنایع مختلف، علاوه بر ایجاد تحول عظیم در بخش های مختلف صنعتی، زمینه تولید ملی و رشد و توسعه اقتصادی را فراهم می آورد.

رییس دانشگاه کاشان گفت: استفاده از فناوری نانو در صنایع مختلف، علاوه بر ایجاد تحول عظیم در بخش های مختلف صنعتی، زمینه تولید ملی و رشد و توسعه اقتصادی را فراهم می آورد.

دکتر عباس کتابی، در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی فناوری نانو در دانشگاه کاشان، به کاربرد فناوری نانو در زمینه های پزشکی، صنعت، آب، انرژی و تصفیه فاضلاب اشاره کرد و اظهار داشت: توجه و سرمایه گذاری این علم، منشاء تولید دانش به فناوری و تبدیل آن به محصول است.

وی، با اشاره به اینکه امروز رکن اصلی الگوی اسلامی مبتنی بر پیشرفت های علم و فناوری است افزود: رشد فزاینده وسرعت تحولات نانو از رتبه 53 در سال 2001، به رتبه نهم در حال حاضر، نشان دهنده رشد علمی کشور است.  

کتابی، با بیان اینکه دانشجویان و افراد متخصص زیادی در حال حاضر در زمینه نانو در ایران فعالیت دارند خاطر نشان کرد: این  دانشگاه با دارا بودن پژوهشکده های نانو، انرژی، اسانس و فرش آمادگی حمایت از طرح های کاربردی در راستای تولید ملی دارد.

رییس دانشگاه کاشان ، به  دارا بودن 300 ساعت آفتاب در منطقه کویری کاشان اشاره کرد و یادآورشد: با بکارگیری علوم فناوری نانو، این منطقه می تواند با بیشترین منبع تولید انرژی خورشیدی برای طراحی و ساخت و تولید انواع محصولات مختلف اثر گذار باشد.

دکتر کتابی، پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان را نخستین پژوهشکده در کشور ذکر کرد و افزود: این پژوهشکده در سال 81 در این دانشگاه راه اندازی شد و همیشه رتبه های برتر جشنواره نانو از دانشجویان این دانشگاه معرفی شده اند.

رییس دانشگاه کاشان، به ساخت بزرگترین پژوهشکده نانو تکنولوژی در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این پژوهشکده با زیربنای 4500 متر مربع تا اول مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.


نظر شما :