استاد حوزه و دانشگاه: ولی فقیه زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است

۱۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۲۰۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۰
استاد حوزه و دانشگاه و رییس موسسه آینده روشن گفت: ولی فقیه نائب امام زمان (عج) و زمینه ساز ظهور حضرت حجت است.
  استاد حوزه و دانشگاه و رییس موسسه آینده روشن گفت: ولی فقیه نائب امام زمان (عج) و زمینه ساز ظهور حضرت حجت است.

حجت الاسلام "سید مسعود پور سید آقایی"، در نخستین همایش سراسری دانشجویی مهدویت در دانشگاه کاشان، با اشاره به اینکه ما هنوز زمینه اضطرار امام زمان (عج) را درک نکرده ایم افزود: اضطرار حجت، اگر جهانی شود آن موقع زمینه های ظهور مهیا و فراهم می شود.

وی، مهدویت را در تمامی ابعاد سیاسی، اعتقادی، تاریخی، تربیتی و سیاسی حایز اهمیت دانست و افزود: رویکرد جدی مهدویت سیاسی است.

به گفته وی، دلیل اینکه دشمن با مهدویت مشکل دارد به خاطر این است که ولی فقیه نایب امام زمان (عج) است و راه سعادت را به انسان نشان می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه آموزه مهدویت همسوی نبوت است افزود: با شهامت و آگاهی می توان به راه تعالی دست یافت.

وی، به شناخت صحیح مهدویت و امام زمان(عج) تاکید کرد اظهار داشت: کسی که به درستی امام زمان (عج) را  نشناسد مسلمان نیست و با مرگ جاهلی از دنیا می رود.

وی، اسلام همراه با ولایت را رمز تعالی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: مهدویت یک اکسیر حیات بخشی و انرژی فوق هسته ای در دست بشریت است.

حجت الاسلام پور سیدآقایی، با اشاره به اینکه انسان در بهترین شکل از حیث استعدادهای مالی و معنوی خلق شده است افزود: برای هدایت انسان به مسیر درست، به حجت و امامی که حاکم بر این مسایل باشد نیاز است تا انسان در همه ابعاد و در جهت تعالی رشد کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این همایش، رمز سعادت و تعالی انسان را انتظار فرج و فراگیری دانش امام زمان (عج) ذکر کرد و گفت: بدون دانش امام زمانی به جامعه امام زمانی (عج) نمی رسیم.

حجت الاسلام عباس خادمیان، با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد که انقطاع برای رسیدن به خدا و ایمان بین مردم مسلمان ایجاد کند افزود: این حیران شدن و گرفتار شدن فرج امام زمان (عج) در عمق جامعه اثر گذاشته و در سراسر جهان ناله بشریت برای فراهم کردن زمینه ظهور طنین انداز است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش به دانشجویان توصیه کرد: تا قدر این زمان را بدانند و تلاش کنند تا مهدویت در دانشگاه ها بیشتر رونق یابد.

حجت الاسلام خادمیان یادآورشد: برگزاری این همایش در راستای هماهنگی، همسویی و ارتباط بیشتر با مهدوی شناسی و معرفت افزایی مهدوی در فضای دانشگاه هاست که بایستی از این فرصت الهی بهره برد.      

در این همایش  پیام حضرت آیت الله "صافی گلپایگانی" از مراجع عظام تقلید در نخستین همایش رهپویان فرج دانشگاه کاشان قرائت شد.

همچنین در این همایش، "سید حمید برقعی" شاعر برجسته کشور نیز اشعاری پیرامون امام زمان (عج) قرائت کرد.

نخستین همایش سراسری دانشجویی رهپویان فرج با حضور فعالان و تشکل های دانشجویی مهدویت سراسر کشور به همت کانون نگاه سبز به مدت سه روز در دانشگاه کاشان ادامه خواهد داشت.


نظر شما :