همایش سراسری دانشجویی مهدویت در دانشگاه کاشان آغاز شد

۱۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۱:۵۵ کد : ۲۰۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۲۵
همایش سراسری دانشجویی مهدویت در دانشگاه کاشان آغاز شد
 همایش سراسری دانشجویی رهپویان فرج با موضوع مهدویت با حضور استادان برجسته حوزه ی مهدویت و اعضای کانون های مهدویت و دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم، مهدویت را یکی از ارکان اساسی جامعه اسلامی برشمرد و گفت: موضوع مهدویت تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را در بر دارد.

دکتر عباس کتابی، با بیان اینکه مهدویت آینده بشریت را ترسیم می کند اظهار داشت: با آشنایی و آگاهی داشتن با موضوع مهدویت می توان به سرمنزل مقصود رسید.

وی، به موضوع مهدویت در حوزه علم اشاره کرد و افزود: اگر علم را 27بخش در نظر بگیریم تا زمان ظهور دو بخش علم کشف و ارائه شده و این نشان می دهد که ما زمینه های زیادی برای فعالیت های علمی و توسعه داریم.

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: از وی‍‍‍ژگیهای مهدویت و زمان ظهور حضرت امام زمان (عج) شکوفایی انسان ها و توجه به رشد انسان هاست.

وی، با اشاره به اینکه از آنجا که موضوع مهدویت تاثیر به سزایی در ابعاد سیاسی، علمی، فرهنگی تربیتی و روانشناسی انسان دارد افزود: بایستی در دانشگاه ها به این موضوع پرداخته شود و این دکترینی است که اگربه طور قطع به ٱن توجه شود در ترسیم آینده مطلوب جامعه ما بسیار تاثیر گذار است.

 وی ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این همایش ها زمینه ای برای ارتقاء سطح بصیرتی و فرهنگی دانشجویان باشد.

دکتر کتابی خاطر نشان کرد: راه رسیدن به تعالی و شکوفایی انسانها همراه بودن علم وتقوا و ایمان در کنار یکدیگر است.

دبیر برگزاری همایش سراسری دانشجویی رهپویان فرج نیز هدف از برگزاری این همایش را گردهمایی دانشجویان در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان فعال مهدویت ذکر کرد.

اعرابی افزود: با برگزاری این همایش ها، همسو سازی و غنی سازی فعالیت های دانشجویان ارتقاء می یابد.

برگزاری  نمایشگاه و کارگاه های آموزشی با موضوع مهدویت از دیگر برنامه های این همایش سه روز است.

این همایش تا سیزدهم ماه جاری  در دانشگاه کاشان ادامه دارد.


نظر شما :