در کارگاه مهارت‌افزایی دانشجویی مطرح شد؛

تحصیل، تهذیب و مهارت رمز موفقیت دانشجو است

۰۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۴ کد : ۲۰۶۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۹

رئیس دانشگاه کاشان گفت: تحصیل به همراه تهذیب، ورزش، مهارت و کارآفرینی رمز موفقیت دانشجویان است.
دکتر عباس کتابی در کارگاه مهارت افزایی دانشجویان ورودی 99 دانشگاه کاشان، ورود دانشجویان را به دانشگاه کاشان خیر مقدم و تقارن شروع سال تحصیلی جدید بهار علم و دانش  با ماه ربیع‌الاول را مبارک و میمون دانست و اظهار داشت: خوشبختانه امسال بعد از دو سال دوری دانشجویان از محیط دانشگاه  با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کلاس‌های حضوری دانشجویان از بیست و هفتم شهریورماه در این دانشگاه برگزار و شاهد استقبال خوب دانشجویان  در کلاس ها بودیم.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه کاشان حدود 9 هزار و 500 دانشجو در بیش از 200 رشته گرایش در سه دوره کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در بیشتر رشته‌ها دوره دکترا وجود دارد و دانشجویان به راحتی می‌توانند تا دوره دکترا به تحصیل خود در این دانشگاه ادامه دهند و از ظرفیت‌های استعدادهای درخشان نیز استفاده کنند.
رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه 35 درصد دانشجویان این دانشگاه دوره تحصیلات تکمیلی هستند افزود: دانشگاه کاشان در شاخص‌های مختلف پژوهش و فناوری رتبه برتر و در کیفیت پژوهش و در بین دانشگاه‌های جوان تایمز نیز رتبه نخست را دارد.
وی مرکز نوآوری و تجاری سازی، مرکز رشد و پارک علم و فناوری را از مزیت‌های این دانشگاه برای مهارت افزایی و کارآفرینی دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: پژوهشکده‌ها و دانشکده‌ها و رشته‌های این دانشگاه بر اساس آمایش سرزمین و متناسب با نیاز جامعه تعریف شده است .
دکتر کتابی از دیگر مزیت های دانشگاه کاشان را حضور و حمایت خیرین نیک اندیش  به این دانشگاه عنوان کرد و افزود: بیشتر دانشکده ها و خوابگاه های این دانشگاه با نام خیرین مزین شده است و دانشگاه کاشان رتبه نخست را در جذب خیرین دارد.
رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه آینده شغلی دانشجویان یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها است خاطر نشان کرد: متاسفانه 40 درصد از بیکاران جامعه از دانش آموختگان دانشگاهی هستند که با برنامه ریزی های انجام شده و ایجاد سرای نوآوری در دانشکده ها ومدرسه اشتغال در این دانشگاه سعی داریم تا   امکان مهارت افزایی و کارآفرینی و اشتغال دانشجویان را فراهم نمائیم.
وی دوران دانشجویی را بهترین دوران عمر انسان عنوان کرد و افزود: در این دوران شما دانشجویان از توانایی ذهنی، فکری و جسمی خوبی برخوردار هستید که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنید .
دکتر کتابی به رشد کیفی تولید علم دانشگاه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و و افزود: خوشبختانه امروز علم و فناوری رمز اقتدار نظام جمهوری اسلامی است که باید قدر آن را دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقاممعظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این نشست، ضمن تبریک ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک حضور پرشور دانشجویان در دانشگاه به بیان نکاتی در سال تحصیلی جدید پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروی با اشاره به اینکه مراحل زندگی انسان در حال گذر است، بیان داشت: نکته اول من برای شما این است که؛ این دوران در شکل گیری شخصیت شما بسیار موثر خواهد بود. در این دوران اراده انسان برای نحوه زندگی و برنامه ریزی جهت بهتر زندگی کردن بسیار تاثیرگزار خواهد بود.

وی افزود: یکی از بهترین دوران زندگی شما همین دوران دانشجویی است که باید قدر این دوران را بدانید و سعی کنید با هوشمندی و دقت، از زمان و فرصت ها استفاده کنید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گفت: نکته دوم بحث معنویت و تقواست. شما نمی توانید در کل کشورهای جهان، کشوری را  معرفی کنید که با توجه به پیشرفت هایی که داشته است، هیچ چالشی نداشته باشد. یکی از دلایل این مشکلات؛ تهی بودن این کشورها از معنویت و تقوا است.

وی با اشاره به بحث لذت از زندگی بیان داشت: کسانی از زندگی بیشتر لذت می برند که خودشان و زندگیشان تحت کنترلشان هست و این افراد از انسان های که خودشان را رها می کنند احساس لذت بیشتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروی با اشاره به آیه أَنْ تَمِیلُوا مَیْلًا عَظِیمًا اظهار داشت: که به زبان ساده بعضی از آدمها آنچه سیاه و سفید دیدند را، رنگی تعریف می‌کنند، پس مراقب باشید بعضی از ناهنجارهای جامعه شما را از اصل زوایای آن دور نکند. ما باید بدانیم که همیشه نیازمند ارتباط با خدا هستیم و شهدا نمونه‌ای از این گونه افراد هستند که ارتباطشان با خدای متعال بسیار قوی بوده است. اگر انسان ذهن نورانی و معنوی داشته باشد در کسب علم موفق تر خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: نکته سوم، نقش ما به عنوان یک دانشجو در نظام جمهوری اسلامی ایران است. از خود سئوال کنید چرا دشمن بیشترین هزینه اش را در دانشگاه انجام داده است؟! دشمن وقتی ناکارآمدی خود را دید تلاش برای تغییر ذهنیت نسبت به امیدواری به جمهوری اسلامی ایران را سرلوحه خود قرار داد و از ابزار فضای مجازی برای سیاه‌ نمایی فضای کشور ما استفاده کرد. ولی انقلاب اسلامی در دنیا یک مدل جدید وکارآمد ارائه داده است. دقت کنید ببینید اگر کار آمد نبود، می‌توانست بعد از سالها اینچنین با ثبات و قدرتمند بماند؟! امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام تاثیرگزار در جهان شناخته شده است.

وی در پایان بیان داشت: به فرمایش امام خمینی (ره) محل و منشاء تحولات، دانشگاه است و می بینید در کشور مسائلی است که هنوز حل نشده است و قطعا محل طرح و حل آن، دانشگاه است. انشاالله آینده انقلاب از قبل روشنتر و امیدوار تر خواهد بود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط معاونان آموزشی، فرهنگی، دانشجویی، اقتصادی و کارگاه تولید دانش بنیان توسط دکتر فرجی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان از دیگر برنامه های این نشست بود.


( ۱ )

نظر شما :