دانشگاه ها با بیشترین دستاوردهای علمی مورد حمایت ستاد نانو قرار می گیرند

۲۰ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۴ کد : ۲۰۵۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۷
دبیر ستاد ویژه فناوری نانو کشور گفت: دانشگاه هایی که فعالیت ها و دستاوردهای علم و تکنولوژی بیشتری داشته باشند رتبه بندی و مورد حمایت ویژه ستاد نانو کشور قرار می گیرند.

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو کشور گفت: دانشگاه هایی که فعالیت ها و دستاوردهای علم و تکنولوژی بیشتری داشته باشند رتبه بندی و مورد حمایت ویژه ستاد نانو کشور قرار می گیرند.

دکتر سعید سرکار، در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی فناوری نانو در دانشگاه کاشان افزود: برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا نیز که طرح های تحقیقاتی خود را مبنی بر فعالیت های کاربردی و تکنولوژی باشد حمایت های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه،هدف ستاد فناوری نانو، توسعه علمی و تبدیل علم به تکنولوژی است اظهار داشت: رسوخ تکنولوژی ها به صنایع موجود و ایجاد شرکت های دانش بنیان که بر پایه این تکنولوژی ها بتواند ثروت تولید کند از برنامه های این ستاد است.

به گفته وی، در بخش ترویجی نیز بایستی زیرساخت های لازم که بخشی از آنها تجهیزات پیشرفته و شبکه های آزمایشگاهی و تامین این تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای فعالیت های پژوهشی ایجاد شود.

دبیر ستاد ویژه فناوری نانو کشور، به ایجاد شبکه سرآمدی ستاد فناوری نانو اشاره کرد و اظهار داشت: این شبکه می تواند تعداد زیادی از متخصصان را در یک حوزه تخصصی گردهم آورده و مبتنی بر یک برنامه هدفمند و یک محصول موردنیاز تلاش کنند تا در آن عرصه فعالیت های علمی شان را تبدیل به توسعه تکنولوژی و محصول کنند.

وی، با بیان اینکه برنامه ریزی های زیادی برای رسوخ این فعالیت ها در صنایع مختف وجود دارد افزود: در حال حاضر در هشت حوزه صنعتی توانسته ایم فناوری نانو را وارد کرده که در آینده نزدیک اثرات و فواید این فعالیت ها برای مردم ارائه خواهد شد.

سرکار، برگزاری کنگره بین المللی فناوری نانو را برای ارائه دستاوردهای علمی پژوهشی استادان و دانشجویان مثبت ارزیابی کرد و یادآورشد: این کنفرانس علمی ضمن آشنایی شرکت کنندگان به توانمندیها و تخصص ها، زمینه ای برای هم افزایی علمی و تبادل نظر فعالیتها در راستای تبدیل علم به محصول و تکنولوژی است.

 


نظر شما :