مهمانان خارجی کنگره بین المللی نانو دانشگاه کاشان: پیشرفت علمی نانو ایران درخشان است

۲۰ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۷ کد : ۲۰۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۳۵
محققان و مهمانان خارجی شرکت کننده در چهارمین کنگره بین المللی فناوری نانو که در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است آینده علمی ایران به خصوص در زمینه نانو را درخشان و رو به رشد دانستند.

 

محققان و مهمانان خارجی شرکت کننده در چهارمین کنگره بین المللی فناوری نانو که در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است آینده علمی ایران به خصوص در زمینه نانو را درخشان و رو به رشد دانستند.

پروفسور لهر، از کشور آلمان، پیشرفت علمی ایران را امروز خوب توصیف کرد گفت: این علم می تواند برای رفاه، امنیت و توسعه کشور مفید و اثرات مثبتی را بر جای گذارد.

وی، با این عنوان که علم نانو در تمامی زمینه ها کاربرد دارد اظهار داشت: مدیریت این علم برای پیشرفت و تامین امنیت آینده کشورلازم است.

این دانشمند کشور آلمان، برگزاری کنگره بین المللی نانو در دانشگاه کاشان را عالی دانست و افزود: برگزایر این کنفرانس های با تبادل تجربیات علمی می تواند زمینه ساز پیشرفت علوم شود.

 یکی دیگر از مهمانان از کشور بلاروس گفت: حضور جمع زیادی از علاقمندان و پژوهشگران نشان از اهمیت و پیشرفت این علم در ایران است.

پروفسور وتچر( vetcher) اظهار داشت: نانو می تواند تغییر و تحول اساسی را در علم ایجاد کند و موجب توسعه کشور در تمامی زمینه های مختلف علمی فرهنگی اقتصادی شود.

وی رابطه ایران و بلاروس را مثبت ارزیابی کرد وافزود: این دو کشور با یکدیگر دوست و برادر هستند و سیاستمداران این دو کشور برای ارتباطات هرچه بیشتر در سفر هستند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این کنگره در ایران با حضور جمع زیادی از محققان فناوری نانو نشان از اهمیت این علم در این کشور است.

این محقق بلاروسی ابراز امیدواری کرد: تا این کنفرانس های علمی برای ارتباطات علمی و تبادل تجربیات محققان د ر راستای توسعه علم هرچه بیشتر ادامه یابد.

پروفسور عمری از کشور کانادا نیز گفت: ارائه مقالات در بخش های پوسترهای زیاد و سخنرانی های تخصصی    نشان از سطح کیفی کنفرانس است.

وی افزود: با مشاهده سخنرانی ها و مقالات ارائه شده در زمین های مختلف نانو، نشان می دهد ایران  پیشرفت های قابل توجهی را در این زمینه داشته است.

پروفسور لازلو، دیگر محقق شرکت کننده از دانشگاه بوداپست کشورمجارستان نیز که برای نخستین بار برای شرکت در این کنگره بین المللی به ایران سفر کرده است سطح علمی ایرانیان را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: ایران می تواند با ادامه این گونه فعالیت ها پیشرفت قابل توجهی در زمینه تمامی علوم داشته باشد.

وی که در زمینه نانو ساختارها فعالیت دارد افزود: کارگاه های تخصصی در این زمینه و مقالاتی که ایرانیان در این زمینه ارائه کردند نشان از اهمیت ایران به علم نانو است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با برگزاری این کنگره ها بتوان با ارتباطات علمی هر چه بیشتر با کشورها، زمینه ارتقاء و توسعه علم نانو و تکنولوژی را فراهم کرد.  

پروفسور فوزی اسماعیل از کشور مالزی نیز دیگر شرکت کننده در کنگره بین المللی نانو از اینکه این کنگره در ایران برگزار می شود ابراز خرسندی کرد و گفت: برگزاری این کنگره ها در ایران نشان از اهمیت این کشور به علم و فناوری و تکنولوژی است.

وی که در سال 2010 نیز به ایران سفر داشته است افزود: در این دوسال، ایران در زمینه نانو تکنولوژی پیشرفت های خوبی داشته است و می تواند در این علم به تجاری سازی برسد.

وی خاطر نشان کرد: ایران جزء 10 کشور برتر دنیا و در بین کشورهای اسلامی نیز برترین کشورهاست.

چهارمین کنگر بین المللی فناوری نانو تا 20 شهریور ماه در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

 


نظر شما :