دانشجویان دانشگاه کاشان محروم در مسابقات بین المللی کن ست به ایران بازگشتند

۱۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۵۵ کد : ۲۰۴۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۱
تیم برتر ایران دانشجویان مهندسی برق دانشگاه کاشان که در مسابقات بین المللی کن ست کشور فرانسه از رقابت در این دوره مسابقات بازماندند بامداد امروز با استقبال گرم به ایران بازگشتند.

تیم برتر ایران دانشجویان مهندسی برق دانشگاه کاشان که در مسابقات بین المللی کن ست کشور فرانسه از رقابت در این دوره مسابقات بازماندند بامداد امروز با استقبال گرم به ایران بازگشتند.

 رییس و معاونین  دانشگاه کاشان و جمعی از دانشجویان از ساعت ها قبل از ورود این تیم به ایران در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با شاخه گل به استقبال این تیم دانشجویی موفق، به انتظار نشستند و به محض  ورود این تیم را مورد حمایت خود قرار داند.

سرپرست این تیم  دانشجویی، با قدردانی از حضور و استقبال دانشگاه کاشان، تنها دلیل مخالفت کشور فرانسه از حضور این تیم در این دوره مسابقات را ایرانی بودن تیم ذکر کرد و گفت:   کشورهای غربی از پیشرفت علمی جوانان ایرانی هراس دارند.

  بهروز دادخواه، هدف از شرکت این تیم دراین دوره مسابقات را، ارائه خلاقیت ها و موفقیت های جوانان ایرانی به عرصه جهانی و بین المللی بیان داشت و افزود: این تیم در سال 90 در مسابقات ایران شرکت کرده و توانست دراین دوره مسابقات، مقام نخست را از بین تیم های شرکت کننده دانشگاه های کشور کسب کند.

وی با اشاره به اینکه از هر کشور یک تیم جواز حضور در این دوره مسابقات را داشت خاطر نشان کرد: این تیم به عنوان نماینده ایران قرار شد در مسابقات بین المللی کن ست شرکت کند که از مدت ها قبل برای حضور در این دوره رقابت ها خود را آماده کرد.

وی خاطر نشان کرد: این تیم پنج نفره از مدت ها قبل مدارک و گزارشات مسابقات خود را برای کشور فرانسه ارسال کردند و پس از تایید و مجوز ویزا به کشور فرانسه عزیمت کرده که متاسفانه وزارت دفاع فرانسه از حضور این تیم در محل برگزاری مسابقات ممانعت کردند.

وی اظهار داشت: سفارت ایران درفرانسه نیز تلاش های زیادی برای حضور این تیم برای این دوره از مسابقات را داشت که متاسفانه هیچ نتیجه ای نداشت و این تیم موجب شد تا با تهدید آن کشور ا ترک کند.

احمدرضا حدیدی دیگر شرکت کننده تیم نیز دلیل راه ندادن تیم ایران دراین مسابقات را ممانتعت وزارت دفاع فرانسه ذکر کرد و گفت: چون محل برگزاری مسابقه در منطقه نظامی برگزار می شد از حضور این تیم خودداری کردند.

وی با اشاره به اینکه به طور حتم اگر این تیم در این مسابقات شرکت می کرد برتر می شد افزود: این تهدیدها مانع از تلاش جوانان نمی شود و با کوشش بیشتر مسیرهای موفقیت را طی خواهند نمود.  


نظر شما :