پیوند علم با عمل و صنعت گام مسیر پیشرفت کشور است

۱۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۷ کد : ۲۰۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۱۴
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: با پیوند علم و دانشگاه با عمل و صنعت، مسیر توسعه کشور فراهم می سازد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: با پیوند علم و دانشگاه با عمل و صنعت، مسیر توسعه کشور فراهم می سازد.

دکتر سهراب رضایی، در مراسم کلنگ زنی ساختمان های دانشکده فنی شهید رجایی و فدک کاشان اظهار داشت: دانشگاه ها و دانشکده های فنی و حرفه ای محل مناسب برای تربیت نیروهای متخصص و تکنسین های ماهر در جامعه است که شرکت های صنعتی می توانند برای رونق و کیفیت تولیدات و محصولات خود ار این نیروهای ماهر استفاده کنند.

وی، بیشترین مشکل جامعه امروز را دانشجویان فارغ التحصیل بیکار ذکر کرد و اظهار داشت: بایستی رشته های تحصیلی در دانشگاه ها کاربردی و به سوی تولید پیش رود.

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوان نیروی فوق دیپلم کار بلد و ماهر در جامعه تربیت کرد بهتر از نیروی کارشناس بدون مهارت است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به اینکه در بیشتر صنایع و همچنین معماری ، صاحبان علمی آکادمیک فعالیت ندارند افزود: با ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه می توان ثررت را از راه علم و دانش کسب کرد.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم، به رشد و توسعه فعالیت ها در تمامی زمینه های فرهنگی، کشاورزی، علمی و اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: این مسیر توسعه کشور با همکاری مردم، بخش خصوصی و  دولت و مسئولان تحقق یافته است.

دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی اظهار داشت: میزان صادرات استان اصفهان در طول این چهار ماهه ابتدای سال جاری، 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد داشته است.

وی، به فرهنگ غنی کاشان اشاره کرد و افزود: کاشان حوزه تمدن است و قابلیت های فرهنگی و نیروی انسانی عظیمی دارد که باید حفظ شود.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: تا هرچه زودتر شرایط استان شدن کاشان فراهم شود تا بیشتر بتوانند از این ظرفیت های  شهرستان استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز، به سنت حسنه وقف و نیکوکاری مردم این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار این دو شهرستان در توسعه ابعاد علمی و فرهنگی خدمات ارزنده ای را داشته اند.

تیمسار عباسعلی منصوری، با اشاره به اینکه دانشگاه ها و دانشکده های فنی و حرفه ای ارتباط مستقیم با توسعه یافتگی دارند اظهار داشت: نظام آموزشی ما بایستی تجدید پذیر شود و رشته های فنی را که بتواند در مسیر اشتغال و توسعه اقتصادی نقش داشته باشد جایگزین دیگر رشته هاشود.

در پایان این مراسم با حضور معاون حقوق و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کلنگ احداث ساختمان های آموزشی کارگاهی و خوابگاهی دانشکده دختران فدک به همت خیرین خانواده ابریشمی و ساختمان های آموزشی کارگاهی دانشکده فنی شهید رجایی با همکاری ستاد توسعه دانشگاه کاشان به زمین زده شد.

  

     


نظر شما :