هفتمین دوره مسابقات سراسری کمیکار در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد

۱۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۴ کد : ۲۰۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۶
هفتمین دوره مسابقات سراسری کمیکار با حضور جمعی از پژوهشگران دانشگاه های مهندسی شیمی سراسر کشور در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.

هفتمین دوره مسابقات سراسری کمیکار با حضور جمعی از پژوهشگران دانشگاه های مهندسی شیمی سراسر کشور در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.

دبیر اجرایی هفتمین دوره مسابقات سراسری کمیکار گفت: در این دوره از مسابقات 46تیم از دانشجویان مهندسی شیمی دانشگاه های آزاد، دولتی و پیام نور سراسر کشور شرکت دارند.

دکتر عبدالله ایرانخواه، با اشاره به اینکه، این مسابقات در دو بخش پوستر و عملکرد  برگزار می شود اظهار داشت: شرکت کنندگان به مدت دو روز در این دو بخش با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی، هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را، فراهم آوردن زمینه ای برای مشارکت دانشجویان در ارتقاء سطح علمی کشور ذکر کرد و  افزود: با برگزاری این مسابقات امکان رقابت، ابتکار، خلاقیت و نوآوری هرچه بیشتر دانشجویان به تولید ملی فراهم می شود.

وی، با بیان اینکه، طراحی و ساخت ماشین های کوچک کمیکار به گونه ای است که نیروی محرکه آن با انجام یک واکنش شیمیایی تأمین می شود خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات ناشی استفاده از خودروهای احتراق داخلی مرسوم، با استفاده از این ماشین ها می توان به سوی انرژی های نو و تجدید پذیر حرکت کرد.

عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان افزود: ارائه جایگزینی مناسب برای افزایش راندمان و کاهش آلاینده ها از اهداف اصلی این مسابقات به شمار می رود.

این مسابقات با همکاری انجمن مهندسی شیمی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه کاشان تا شانزدهم شهریور ماه در دانشگاه کاشان ادامه دارد.


نظر شما :