برگزاری اولین نشست از دوره هشتم هیأت ممیزه دانشگاه کاشان

۰۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۲ کد : ۲۰۳۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۷

در اولین نشست از دوره هشتم هیأت ممیزه دانشگاه کاشان در روز پنج شنبه ۳۰تیرماه که به منظور معارفه اعضای جدید و تشکیل کمیسیونهای تخصصی برگزار گردید، گزارشی از فعالیت دوره هفتم هیأت ممیزه و نحوه انتخاب اعضای دوره جدید ارائه شد و روسا و اعضای کمیسیونهای تخصصی تعیین شدند.

همچنین ضمن بررسی دستورالعمل داخلی هیات ممیزه دانشگاه، مقرر گردید  اصلاح و تکمیل این دستورالعمل  با تشکیل کارگروه تخصصی شامل معاونین آموزشی و  پژوهشی دانشگاه و روسای کمیسیون ها و اخذ نظرات دبیران کمیته های منتخب دانشکده ها انجام پذیرد.
 دکتر مصطفی زاهدی فر دبیر هیات ممیزه ضمن تشکر از اعضای هیات ممیزه دوره هفتم، به برگزاری ۵ جلسه هیات ممیزه و ۳۶ کمیسیون تخصصی در دوره هفتم اشاره نمود و تعداد پرونده های بررسی شده در این دوره  را ۲۲ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۵ مورد ارتقای مرتبه به استادی، ۱۱ مورد ارتقای مرتبه به دانشیاری می‌باشد.
دبیر هیأت ممیزه دانشگاه کاشان اظهار داشت: بر اساس آیین نامه ابلاغی مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۶ در خصوص طرز تشکیل هیات ممیزه موسسه و وظایف واختیارات آن، اعضای حقوقی هیأت ممیزه شامل رئیس دانشگاه و معاونین آموزشی و پژوهشی و اعضای حقیقی می باشند که ۹ نفر از اعضای حقیقی از طریق فرایند انتخابات الکترونیکی (سال ۱۴۰۰)  انتخاب  و ۳ نفر دیگر  به پیشنهاد رئیس دانشگاه و با تأیید وزارت عتف انتخاب گردیدند. همچنین ۴ نفر به عنوان نمایندگان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هیأت ممیزه حضور دارند.
وی ضمن تبریک به انتخاب و انتصاب اعضای دوره هشتم، ابراز امیدواری کرد: در این دوره نیز با ممیزی علمی و پژوهشی فعالیتهای همکاران متقاضی ارتقا با عنایت به ارزشهای دینی و منافع ملی و رعایت انصاف و پرهیز از هرگونه جانبداری غیر علمی و حرفه‌ای و به منظور رعایت حقوق دانشگاه واعضای محترم هیأت علمی، شاهد ارتقای همکاران پرتلاش، فعال  و موثر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، علمی و آموزشی، پژوهشی و فناوری، و کارآفرینی و اجرائی باشیم. از نکات مثبت آیین جدید، بررسی منظم تر و شفاف تر پرونده های ارسالی به هیات ممیزه است، بنحویکه حتی رای کمیسیون تخصصی هم قابل اعتراض توسط متقاضی و رسیدگی مجدد خواهد بود.  
به گفته وی در حال حاضر تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه کاشان با مرتبه استادی ۳۵ نفر، با مرتبه دانشیاری ۹۲ نفر ، با مرتبه استادیاری ۱۷۱ نفر و با مرتبه مربی ۱۰ نفر می باشد.
دکتر زاهدی فر ضمن اشاره به سند چشم انداز و برنامه دوم راهبردی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که در راستای اجرای مأموریت‌های دانشگاه و اثر گذاری هر چه بیشتر در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، بیش از پیش با استفاده از ظرفیت ماده 5 و 6 آیین‌نامه ارتقاء، راهکارهایی برای متناسب سازی فعالیتهای آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی در راستای پاسخگویی بیشتر به نیازهای جامعه و صنعت و لحاظ امتیازات اینگونه فعالیتها اتخاذ گردد.


( ۱۱ )

نظر شما :