سفیر برزیل در بازدید پارک علم فناوری دانشگاه کاشان مطرح کرد:

علم و فناوری پایه پیشرفت کشورهاست

۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۱ کد : ۲۰۳۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۸

سفیر برزیل در ایران گفت: علم و فناوری به عنوان پایه و اساس پیشرفت کشورهاست.
لودمار آگیار در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، نخستین سفر خود به شهر کاشان و بازدید از شرکت های دانش بنیان و دانشگاه کاشان را حایز اهمیت و مثبت ارزیابی کرد و گفت:  تبادل علم و فناوری یکی از اولویت های مهم همکاری و تعاملات بین دانشگاه کاشان و کشور برزیل است.
وی به تعاملات علمی در زمینه های مختلف انرژی خورشیدی و انرژی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشوربرزیل آماده همکاری با ایران در زمینه تبادلات تجاری و اقتصادی و علمی است.
وی به تحریم های ایران اشاره کرد و افزود:علیرغم این تحریم ها، برزیل دوست ایران باقی مانده است و در حقیقت در سال گذشته همکاری های بین این دو کشور بیشتر نیز شده است.
سفیر برزیل با بیان اینکه ارتباطات علمی و  تجاری به نفع کشورهاست، گفت: برای صادرات بیشتر باید واردات بیشتری نیز داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: کشور برزیل سعی دارد نه تنها فقط در زمینه تجارت بلکه  در زمینه های مختلف همکاری های خود را  تنوع بخشد.
وی به انعقاد قراردادهای مختلف با ایران اشاره کرد و افزود: ما چند سال گذشته جلساتی را برای امضا قراردادهای مختلف با ایران داشتیم ولی هنوز آن قراردادها امضا نشده و امیدواریم تا سال آینده این زمینه های همکاری تحقق پیدا کند.
لودمار آگیار به انتخابات پیش روی رئیس جمهوری کشور برزیل در اکتبر اشاره و  اظهار امیدواری کرد تا این تبادلات  و همکاری های تجاری و علمی چه با رئیس جمهور کنونی و چه با رئیس جمهور جدید ادامه داشته باشد.
وی به جشن  120 سالگی ارتباط ایران و برزیل در سال آینده اشاره و افزود:تمایل داریم تا با برگزاری این جشن، زمینه های همکاری و ارتباطات دو کشور توسعه  یابد.
سفیر برزیل با بیان اینکه این جشن را سعی داریم نه تنها در تهران بلکه در کل ایران برگزار شود، گفت: دلیل اصلی من از سفر به کاشان، مشاهده زمینه های همکاری  از نزدیک و تبادلات علمی و تجاری است.
وی به شروع همکاری ها و فعالیت های فنی در زمینه های کشاورزی و دیگر موارد کشور برزیل با ایران در سال جاری اشاره کرد و افزود: سعی داریم فعالیت هایمان را درز مینه های مختلف ارتقاء بخشیم. 
سفیر برزیل با اشاره به اینکه ایران یکی از 4 کشور برتر در زمینه نانو تکنولوژی است خاطر نشان کرد: تحقیق و توسعه از موارد همکاری است و مطمن هستیم با تبادلات علمی و دانشگاهی و پارک علم و فناوری می توانیم به این مهم دست یابیم.
وی ایرانیان را افرادی خلاق یاد کرد  و افزود: علیرغم این محرومیت ها ولی ایرانیان خلاقیت خود را ادامه می دهند  که این جای تقدیر دارد و امیدواریم به عنوان کشور در حال توسعه این فعالیت ها ادامه یابد وهمکاری ها ادامه داشته باشد.
در پایان سفیر برزیل از شرکت ها و هسته های مستقر در پارک علم و فناوری بازدید و فعالیت ها و تولید محصولات این شرکت ها را بسیار درخور توجه و قابل تقدیر دانست.


( ۱ )

نظر شما :