سلامت اعتقادی و دینی نسل جوان در گرو اعتقاد به امیرالمومنین (ع) است

۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۳ کد : ۲۰۳۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۱
سلامت اعتقادی و دینی نسل جوان در گرو اعتقاد به امیرالمومنین (ع) است

استاد حوزه علمیه و کارشناس خانواده گفت: اگر سلامت اعتقادی و دینی نسلتان را می خواهید باید اعتقاد امیر المومنین علیه السلام را به نسل جوان بشناسانیم وگرنه با نسلی بی هویت روبرو خواهیم شد.
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون در آیین بزرگداشت عیدالله اکبر در دانشگاه کاشان افزود: یکی از نگرانی‌هایی که بین جوامع بشری وجود دارد  این است که چگونه می‌توانیم نسلمان را از این گذرگاه های سخت، سلامت اخلاقی و روانی فردی رفتاری ‌و اعتقادی او به خوبی حفظ شود.
وی با بیان اینکه در دنیایی زندگی می کنیم که معادلات آن  در حال  تغییر است خاطر نشان کرد: انسان هوشمند انسانی است که برای اتفاقات پیش رو راهبردی داشته باشد تا بتواند در برابر تغییرات و ناملایمات زندگی به خوبی عبور کند.
 حجت الاسلام تراشیون تقویت تاب آوری را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش کنیم نسل تاب آور تربیت کنیم تا بتواند از این گذرگاهها به درستی عبور کند.
وی با بیان اینکه انسان اگر تاب‌آوری در او شکل نگیرد در گذرگاه‌ها زندگی سربلند بیرون نمیاد، خاطر نشان کرد: شخصی که بخواهد کمک به رشد جامعه داشته باشد باید با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم کرده باشد.
این کارشناس خانواده، سردار حاج قاسم سلیمانی را شخصیتی نمونه که در تاریخ وجود ندارد عنوان کرد و افزود:  ابعاد زندگی شهید سلیمانی را بایستی برای بچه‌ها بازگو کنیم که  چگونه این فرد، زندگی و عمر خود را برای آسایش مردم این کشور گذاشت و آسایش خود را فدای آسایش مردم کرد و خدا اینگونه به او عزت داد و عزیز کرد.
وی با اشاره به هجمه های مختلف علیه نسل جوانمان، تاکید کرد: اگر ما یک آینده نگری و هویت خواهی برای فرزندان خود نداشته باشیم در آینده با مشکل مواجه خواهد شد .
وی با بیان اینکه بیشتر خودکشی در اروپا به دلیل بی هویتی است افزود: تقویت بعد اعتقادی و باورهای فکری یکی از ابعاد بسیار تاثیر گذار برای نجات انسان به خصوص نسل جوان است .
حجت الاسلام تراشیون روحیه ولایت پذیری را از دیگر موارد ضروری برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم نسلمان را بر اساس باورهای اعتقادی تقویت کنیم چاره ای جز شناساندن حضرت امیر المومنین علیه السلام نیست.
این آیین که همراه با برنامه های متنوع نمایش طنز، سرود، مسابقه و اهدای جوایز بود، از خانواده سادات دانشگاه تجلیل شد و در پایان مراسم اطعام غدیرانه به میزبانی سادات دانشگاه برگزار شد.

 

کلید واژه ها: عید سعید غدیر خم حجت الاسلام تراشیون رییس دانشگاه کاشان بزرگداشت عید سعید غدیر خم


( ۲ )

نظر شما :