درآستانه هفته ملی عفاف وحجاب همایش خانواده آرام در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۰۳۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۴۶

در آستانه هفته ملی عفاف و حجاب همایش خانواده آرام به همت دبیرخانه عفاف وحجاب ومرکز مشاوره دانشگاه کاشان برگزار شد.

دکتر سعیدعزیزی مشاور روان شناس در این همایش به موضوع مهم خانواده پرداخت.
وی به بحث افسردگی مزمن یا سرماخوردگی روانی اشاره کرد و بیان داشت: اختلال درخواب، خستگی جسمی، بی انگیزگی وعدم نشاط که اگر «همزمان» درخود داشتید مقداری نگران باشید.

کارشناس صدا و سیما درپاسخ سوال  بسیاری از افراد که می پرسند چه کارکنیم یک خانواده آرام داشته باشیم وازشراسترس ها وفشارهای عصبی که ذهن ماراتسخیرکرده رهایی یابیم؟ گفت: قالب های رفتاری واخلاق محوررا باید درخود بشناسیم وآن را مدیریت کنیم.
وی سه فنون موفقیت برای داشتن یک زندگی آرام را فوق فعالیت جسمی، رفتارشناسی و افکارمحوری عنوان کرد و افزود: استراحت کارذهنی، کارجسمی است واستراحت کار جسمی خواب است که برای درمان افسردگی لازم است.

پژوهشگر روان شناسی دومین فرمول درمان افسردگی را رفتارشناسی عنوان کردو با اشاره به آیه قرآن لتسکنوا الیها گفت: زن ومرد وقتی مکمل هم باشند باعث آرامش یکدیگرمی شوند.
وی با بیان ویژگی ها ونیازهای زنان ومردان ازمنظرروان شناسی افزود: نیمی ازعفاف وحجاب مردانه است نه زنانه واصل عفاف وحجاب ازدرون خانه شروع می شود و وظیفه زن ومرد این است که همدیگر را اقناع کنند نقش سیستم زن ومرد درمسئله حیاء وعفاف فرق می کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی که فرمودندبحث کلمه خانه داربرای زنان هنوزجانیفتاده است خانه داریک زن همه فن حریف وهمه چیزتمام است که در موقع بیماری نقش پزشک و پرستار. در موقع درس بچه‌ها بهترین معلم ومربی و در موقع میهمانی راه انداختن بهترین کدبانو و آشپزخانه و درمواقع بهم ریختگی خانواده بهترین مشاور و روان شناس ودر یک کلمه یک زن همه چیزتمام است که هیچ ارزشی برای اوقائل نمی شوند.
دکترعزیزی در تعریف اصطلاح بیش فعالی در بچه ها گفت: انرژی مازاد آپارتمانی است که باید با ورزش وبازی تخلیه شود نه با قرص ودارو.

وی حیاء را شامل دوقسم حیا درونی (عفاف) وحیا بیرونی(پوشش) عنوان کرد و افزود:اگرمی خواهید یک جامعه ای سالم باشد قبل ازهرچیزهمدیگررا انسان ببینیم کاری نکنید که طرف راجنسیت ببینید.
این استاد حوزه ودانشگاه گفت: هیچ وقت زندگیتان را با دیگران مقایسه نکنید و هیچ وقت باطن زندگیتان رابا ظاهرزندگی دیگران مقایسه نکنید.
وی با اشاره به آیه سوره ذاریات وفی السماء رزقکم وماتوعدون که چگونه اززندگی هایمان لذت ببریم خاطر نشان کرد: زندگی ها را آسمانی کنید و خانه هایتان را حرم حضرت صدیقه طاهره (س) بکنید.

اجراء گروه سرود کشوری کریم اهل البیت (ع) و تجلیل از بانوان جهادی، فعال فرهنگی اجتماعی و محجبه در بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان ازدیگر برنامه های این همایش بود.


( ۲ )

نظر شما :