در راستای تعامل دانشگاه با صنعت صورت گرفت؛

بازدید مدیرعامل، معاونان و مدیران مجتمع فولاد کویر از دانشگاه کاشان

۱۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰ کد : ۲۰۳۲۴ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۹۸

 مدیر عامل، معاونان و مدیران مجتمع فولاد کویر از دانشگاه کاشان  بازدید کرده و نشست مشترکی با رئیس و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه داشتند.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست  با قدردانی از حضور اعضای مجتمع فولاد کویر در این دانشگاه افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از برنامه‌های اصلی این دانشگاه است و استفاده از توان و ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه فرصت مناسبی برای صنایع برای ارتقای کیفی محصولات و توجه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست است.
در این نشست رئیس دانشگاه کاشان گزارشی از جایگاه و رتبه‌های ملی و بین‌المللی دانشگاه کاشان ارائه کرد.
دکتر کتابی کارآفرینی و مهارت‌افزایی را از رویکردهای این دانشگاه عنوان کرد و افزود: با ایجاد مدرسه اشتغال و سراهای نوآوری و فناوری در دانشکده‌ها، سعی داریم تا امید و انگیزه را در بین جوانان دانشجو ارتقاء بخشیده تا در زمان دانش‌آموختگی مشکل اشتغال نداشته باشند.
وی با بیان اینکه جامعه محوری از مهمترین سیاست‌های این دانشگاه است، خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان دانشگاه مردمی و در زمینه جذب خیرین پیشتاز است.
رئیس دانشگاه کاشان به پیگیری ایجاد صندوق پژوهش و فناوری منطقه کاشان توسط این دانشگاه اشاره کرد.
دکتر کتابی به فراهم کردن فرصت مطالعاتی اساتید این دانشگاه در جامعه و صنعت اشاره و اظهار کرد: در این برنامه استادان دانشگاه یک دوره سه تا نه ماهه را به صنعت یا جامعه وارد می‌شوند تا با مشکلات و چالش‌ها آشنا شده و راه حل علمی و کارشناسی برای آن پیدا کنند.
همچنین رییس دانشگاه به برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و علمی ترویجی برای موضوعات چالشی منطقه در دانشگاه کاشان اشاره کرد و گفت: موضوعات مانند توسعه صنعت فولاد قابل بررسی و نقادی در این کرسی‌های دانشگاهی با حضور متخصصین مرتبط خواهد بود.
مدیر عامل مجتمع فولاد کویر کاشان هم در این نشست به تاسیس این مجتمع در سال 1386 اشاره کرد و گفت: از زمان تاسیس این شرکت تاکنون 9 میلیون تن تولید فولاد با کیفیت و با ارزش افزوده بسیار بالا تولید شده است.
 به گفته وی حدود  99 درصد کارکنان این شرکت از منطقه کاشان و آران و بیدگل هستند. وی همچنین افزود: فولاد یکی از کلیدی‌ترین صنایع دنیاست که در قبل از انقلاب تولید فولاد بسیار کم بوده است که خوسبختانه با سیاست نظام جمهوری اسلامی و در افق 1405 تولید 55 میلیون تن فولاد پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید فولاد رتبه دهم را در دنیا دارد، افزود: همه صنایع نظامی، اتومبیل، بیمارستانی و تمام صنایع نیروگاهی و فرودگاهی وابسته به فولاد هستند و کاربرد دارد.
مهندس خوروش رسالت و برنامه استراتژیک فولاد کویر برای 10 سال آینده را  بهترین فولاد ساز غرب آسیا در زمینه کیفیت عنوان کرد و  گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تا دو سال آینده  نزدیک 800 هزار تن بهترین و مرغوب ترین فولادهای روز دنیا را برای صنایع پایین دستی تولید خواهیم کرد که بسیار ارزش افزوده بالایی دارد.
وی خاطر نشان کرد:  بهینه‌سازی در مصرف آب یکی از برنامه‌های این مجتمع است.
مدیر عامل مجتمع فولاد کویر همکاری صنعت با دانشگاه را خواستار شد و افزود: برای ارتقاء این مجتمع به همکاری دانشگاه نیاز داریم و تا علم نباشد هرگز هیچ حرکتی و توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

دکتر حسین زاده مشاور مدیر عامل مجتمع فولاد کویر هم در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان از مفاخر علمی است،  اساتید دانشگاه را بالاترین پایگاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: هر توسعه ای از حوزه علم و دانش است.
وی به تاریخ کاشان در زمینه‌های زری‌بافی، مس، فرش و پارچه ونساجی اشاره کرد و گفت: شهر کاشان در افق 1404 شهر صنعتی و گردشگری قلمداد شده است.
وی لازمه تغییرات اساسی برای اداره آینده کاشان را همکاری متخصصان و اساتید دانشگاهی عنوان کرد و افزود: در شهرستان کاشان سرمایه مالی و ذخیره دانایی نیز داریم  که باید به میدان بیایند و راهکاری برای توسعه این منطقه بیندیشند.
دکتر حسین زاده تاکید کرد: با ارتباط دانشگاه با صنعت می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.
در این جلسه معاونان و مدیران شرکت فولاد کویر گزارش مفصلی از وضعیت جاری و برنامه های آینده شرکت ارائه نمودند.
در پایان تفاهم‌نامه ای بین دانشگاه کاشان و مجتمع فولاد کویر به امضا رسید که شامل همکاریهای آموزشی و پژوهشی، ایجاد مرکز نوآوری، مشارکت در راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری منطقه کاشان، استفاده از ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان، و ...  می باشد.

کلید واژه ها: فولاد کویر دانشگاه کاشان ارتباط دانشگاه با صنعت تفاهم نامه همکاری


( ۶ )

نظر شما :