دانشکده مدیریت دانشگاه کاشان گامی در راستای توسعه کارآفرینی و اقتصادی

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۹ کد : ۲۰۱۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۰۲
دانشکده مدیریت دانشگاه کاشان گامی در راستای توسعه کارآفرینی و اقتصادی

رئیس دانشکده علوم مالی، مدیریت و کارآفرینی دانشگاه کاشان گفت: این دانشکده در راستای توسعه کارآفرینی و اقتصادی می تواند خدمات ارزنده‌ای را به جامعه و دانشجویان ارائه کند.

دکتر علی فرهادیان با اشاره به سند چشم‌انداز و اهداف کلان وزات عتف و دانشگاه کاشان به تحول آفرینی در جامعه و ارتقای اثربخشی آموزش و پژوهش، افزود: برای رسیدن به این اهداف، توسعه کمی و کیفی رشته‌های اثرگذار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد تا بتوان با نهادینه‌سازی رشته‌های متناسب  توسعه و تعالی همه جانبه ایجاد نمود.

 وی با اشاره به تاکیدات رئیس دانشگاه کاشان مبتنی بر گسترش جنبش علمی در دانشگاه و منطقه و با توجه به استعدادهای بالقوۀ بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی منطقۀ کاشان و نقشی که متخصصان رشته‌های مدیریت می‌توانند در فرآیند رشد و توسعۀ منطقه‌ای داشته باشند، خاطر نشان کرد: بر این اساس دانشکدۀ مدیریت فعالیت خود را در دانشگاه آغاز نموده است تا نقش ارزنده‌ای در پیشبرد اهداف دانشگاه کاشان و توسعۀ منطقه کاشان داشته باشد.

دکتر فرهادیان به 5100 واحد تولیدی پراکنده در ۱۳ نقطه منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: امروز کاشان با دارا بودن ۱۲۰۰ کارخانه فرش ماشینی (تولید۷۰ درصد فرش ماشینی ایران)  و صنایعی چون خودروسازی، فولاد، چینی و ملامین‌سازی، کاشی‌سازی، ریسندگی و ابزارآلات صنعتی، گردشگری، کویر و صنایع دستی، مدیریت شهری، گیاهان دارویی و عرقیجات، صنایع معدنی، کشاورزی و دامداری و پرورش ماهی و صنعت ساختمان تبدیل به یکی از قطب های مهم صنعتی کشور شده ‌است.

وی به اشتغال بیش از 50 هزار نفر در واحد های تولیدی این منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: کاشان به لحاظ تعداد واحدهای تولیدی، از 13 استان کشور و از میزان اشتغال و سرمایه گذاری از 17 استان کشور بالاتر می باشد.

دکتر فرهادیان با اشاره به ظرفیت منطقه کاشان، راه‌اندازی رشته‌های مالی و مدیریت را ضروری دانست و افزود: شرکت‌‌ها و صنایع منطقه کاشان برای روند امور خود به فارغ التحصیلان رشته‌های مجموعه  مدیریت نیاز دارند.

وی استفاده از پتانسیل‌های رشته‌های علوم مالی و مدیریت در منطقه کاشان در راستای افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه را از دیگر دلایل لزوم ایجاد دانشکده مدیریت در دانشگاه کاشان عنوان کرد و اظهار داشت:  با توجه به رشته‌های بین رشته‌ای مانند مهندسی مالی، ریاضیات مالی، بانکداری، حقوق مالی و غیره می‌توان افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه در زمینه های مدیریت، اقتصاد و بازاریابی را شاهد بود.

رئیس دانشکده علوم مالی، مدیریت و کارآفرینی دانشگاه، ایجاد اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی، تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی-کاربردی، توسعه کسب وکارهای کوچک و متوسط دانش محور و  تسهیل در انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز دانشگاهی به دیگر مراکز جامعه را از دیگر اهداف ایجاد این دانشکده عنوان کرد و افزود: همچنین در مورد وضعیت رشته‌های مدیریت، و کارآفرینی و اقتصاد در جهان بنابر آخرین آمار وب سایت رنکینگ QS رشته‌های کارآفرینی علوم مالی و مدیریت طی چند دهه اخیر جزء ده رشته جذاب و پرمتقاضی دانشگاه‌های معتبر دنیا بوده است و فارغ التحصیلان آن مشمول 5 رشته دارای بیشترین درآمد در سطح دنیا می باشند.

کلید واژه ها: کارآفرینی دانشکده علوم مالی، مدیریت و کارآفرینی دانشگاه کاشان


( ۸ )

نظر شما :