دوره آموزشی مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۳ کد : ۲۰۱۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۳۵

دوره آموزشی مبانی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در روز دوشنبه نهم خرداد 1401در دانشگاه کاشان و با همت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و با همکاری دفتر سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه  کاشان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را، پیش‌گیری از خطرات احتمالی و حفاظت از سرمایه‌های انسانی، محیط زیست و تجهیزات و امکانات مجموعه‌های آزمایشگاهی ذکر کرد و گفت: دوره سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)  در راستای تفاهم نامه دانشگاه کاشان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان و با هدف تبادل تجربیات و برگزاری دوره های آموزشی برگزار شد  که در این دوره، حدود 200 نفر از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارمندان شرکت کردند.

دکتر رضا دهقانی بیدگلی افزود: در این دوره آموزشی مباحث مختلفی مانند نحوه ورود به آزمایشگاه، نکات قابل توجه در ارتباط با کار با مواد شیمیایی، اطلاعات ایمنی و بهداشتی مواد آزمایشگاهی، راه کارهای کنترل خطر  در آزمایشگاه بررسی شد.

دکتر امیرحسین خوش اخلاق عضو هئیت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان مدرس این دوره توجه به اصول ایمنی آزمایشگاه در انجام آزمایش‌های شیمیایی به خصوص در مقاطع مختلف که درآزمایشگاه‌ها انجام می شود، را  لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: این اصول ایمنی در نحوه انجام آزمایش، کار با دستگاه و مواد شیمیایی و توانایی مقابله در برابر حوادث احتمالی خلاصه می‌شود.

دکتر خوش اخلاق با بیان اینکه رعایت این نکات به تنهایی سلامت آزمایش‌کننده را تضمین نمی‌کند، اما احتمال بروز خطرات را به حداقل کاهش می‌دهد، تاکید کرد: خطرهای متعددی در آزمایشگاه ها به طور طبیعی وجود دارد، بنابراین لازم است همواره در آزمایشگاه و در طول آزمایش، با هوشیاری و دقت، این خطرات را تا حد مطلوبی کاهش داد.


( ۳ )

نظر شما :