استاد دانشگاه صنعتی شریف: تدریس مهارت های کارآفرینی در دانشگاه ها لازم است

۰۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۷ کد : ۲۰۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۴۹
استاد برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: یکی از رسالت هایی که در دانشگاه ها بایستی مورد توجه قرار گیرد، تدریس مهارت های کارآفرینی، تاسیس شرکت های دانش بنیان و مدیریت استراتژیک است.

استاد برق دانشگاه  صنعتی شریف گفت: یکی از رسالت هایی که در دانشگاه ها بایستی مورد توجه قرار گیرد، تدریس مهارت های کارآفرینی، تاسیس شرکت های دانش بنیان و مدیریت استراتژیک است.

دکتر محمد مهدی نایبی، در پانزدهمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق در دانشگاه کاشان، پرورش خلاقیت و شکوفا شدن استعدادهای جوانان را لازم دانست و اظهار داشت: بایستی سعی شود برای پیشرفت و توسعه کشور، پژوهش ها کاربردی شود و از فناوری محصول تولید کرد و به مردم جهان ارائه داد.

وی افزود: افزایش و تربیت دانشجویان دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بدون هدف که در مسیر اشتغال و کارآفرینی نباشد هیچ مشکلی را از جامعه حل نمی کند.

وی، فرصت  کارآفرینی در ایران را بهتر از آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: دانشجویان مسیر آینده خود را باید به سمت کاربرد، تولید و ساخت کالا پیش ببرند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف، رشد علمی کشور را خوب توصیف کرد و یادآور شد: علم همراه با تکنولوژی معنا دارد و مسیر آینده کشور را مشخص می کند.

دکتر نایبی، تحریم ها را به نفع کشور ایران دانست و افزود: تحریم ها موجب می شود تا جوانان و دانشجویان با کسب علم و دانش و استفاده از فناوری و ارتباط هرچه بیشتر با صنعت، به سمت تولید محصولات و کالاها بیشتر سوق یابند.

همسر شهید دکتر رضایی نژاد نیز در این مراسم، پیوند علم و صنعت را لازم دانست و گفت: برای پیشرفت و توسعه کشور بایستی سعی کرد تا از فناوری محصول تولید شود.

وی، به دانشجویان توصیه کرد: تا تا با ترویج علم و فناوری بتوانید در آینده و استقرار و پیشرفت کشور نقش ارزنده ای داشته باشد.

در این مراسم از طرف دانشگاه کاشان لوح سپاس به دکتر نایبی اهدا شد.

پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق با همکاری دانشگاه کاشان و سازمان علمی، دانشجویی مهندسی برق کشور تا نهم شهریور ماه سال جاری در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

                     

 

 


نظر شما :