رئیس دانشگاه کاشان تاکید کرد؛ لزوم رعایت عفاف و حجاب در دانشگاه

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۶ کد : ۲۰۰۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۹۷

رئیس دانشگاه کاشان توجه به رعایت عفاف و حجاب در محیط دانشگاه را به دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد وگفت: انتظار داریم دانشجویان فهیم اعم از  پسر و دختر مقررات عفاف و پوشش را در محیط مقدس دانشگاه برای تکریم محیط علمی  رعایت کنند.
دکتر عباس کتابی در جلسه شورای عفاف و حجاب نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب را وظیفه همگانی دانشگاهیان و بویژه متولیان فرهنگی دانشگاه عنوان کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از ظرفیت اساتید، کارکنان و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی استفاده کرد.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی،  نمایشگاه و فروشگاه عفاف و حجاب را برای ترویج فرهنگ حجاب در دانشگاه مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: استادان دانشگاه با  ارائه طرح های پژوهشی و راهکارهای علمی تاثیر بسزایی در حل این موضوع دارند.
رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به وصیت نامه شهدا در خصوص عفاف و حجاب افزود: عدم پوشش مناسب در بین برخی دانشجویان، برنامه ریزی دشمن  برای دور کردن جوانان از اسلام و ترویج فرهنگ غربی است که باید جوانان دانشجو به این توطئه دشمنان آگاه باشند و فریب حربه دشمن را نخورند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم عفاف و حجاب دانشجویان در محیط دانشگاه گفت: باید با افراد خاطی و دانشجویانی که بر خلاف قانون و مقررات دانشگاه رفتار می کنند برخورد شود.
حجت الاسلام و المسلمین خسروی با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب باید دانشگاه عملیات محور باشد، خاطر نشان کرد: آیین نامه انضباطی عفاف و حجاب باید به دانشجویان ارائه شود.
در این نشست ارائه الگوهای مناسب و بیان مصادیق، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، استفاده از کارشناسان مراکز مشاوره، معرفی استادان و دانشجویان برتر در امر آراستگی و عفاف، کارگاه‌های تخصصی و فضاسازی مناسب در محیط دانشگاه و الزام به همراه داشتن کارت دانشجویی  پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان هم در این نشست گزارشی از مصوبات و راهبردهای عفاف و حجاب را ارائه کرد.

 

کلید واژه ها: عفاف و حجاب


( ۴ )

نظر شما :