دانشگاه کاشان مجری طرح کلان ملی CHP معرفی شد

۰۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۲ کد : ۲۰۰۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۰
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: طرح chp(طراحی وساخت توربین گازی 200کیلوواتی با سیستم تولید همزمان برق و حرارت) به عنوان طرح کلان ملی مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان اجرا می شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: طرح  chp(طراحی وساخت توربین گازی 200کیلوواتی با سیستم تولید همزمان برق و حرارت) به عنوان طرح کلان ملی مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان اجرا می شود.

دکتر مجید منعم زاده، با اشاره به اینکه این طرح برای تولید پراکنده و ذخیره سازی انرژی آن کاربرد دارد اظهار داشت: طرح کلان ملی به طرح هایی اطلاق می شود که ارزش افزوده فراوان ایجاد می نماید و مبتنی بر توسعه علوم و فناوری های مستقر بر لبه دانش یا بومی سازی آنها باشد.

وی همراستایی با اولویت های ملی را از دیگر موارد و آیتم های طرح کلان ملی برشمرد و افزود: طرح های کلان ملی بایستی توسعه هم افزایی میان اهداف آموزشی و تحقیقاتی را موجب شود.

دکتر منعم زاده، با اشاره به پتانسل های بالقوه دانشگاه کاشان، وجود نیروگاه  cchp( تولید همزمان برق، حرارت و برودت) و دارا بودن پژوهشکده انرژی خاطر نشان کرد: پیرو بررسی و تایید کمیسیون تخصصی انرژی و تصویب شورای عالی عتف، دانشگاه کاشان به عنوان مجری و دانشگاه صنعتی شریف و شهید عباسپور به عنوان همکار این طرح انتخاب شده اند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری نهادها و سازمان های مختلف، این طرح بتواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه پایدار علم و فناوری در کشور باشد.

 


نظر شما :