امام جمعه کاشان: علم همراه با معنویت ارزشمند است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۶ کد : ۱۹۹۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۱۵

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: علم در دانشگاه  باید همراه با معنویت و اخلاق باشد و رشد پیدا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی در جمع اعضای هیات رئیسه و معاونان و مدیران دانشگاه کاشان با تبریک روز استاد و معلم، معلیم را شغل انبیاء عنوان کرد و افزود: این شغل شما خدایی است و شما وارث معلمی پیامبر عظیم الشان هستید.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: معلمان از ثروتمندترین افراد بعد از خداوند و پیامبر اکرم(ص) محسوب می‌شوند و معلم روز قیامت به تنهایی امت محشور می‌شوند

وی با بیان اینکه اولین معلم خداوند باریتعالی و دومین معلم پیامبر عظیم الشان است، اظهار کرد: طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص)، بخشنده ترین اولاد آدم، مردى است که علمى را بیاموزد پس آن را منتشر کند و نیز بخشنده ترین مردم بـعـد از مـن مـردى اسـت که جان خود را راه خدا بخشش کند تا کشته شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود:  آیت الله مطهری هر دو ویژگی را داشتند که هم علم خود را به دیگران آموخت و هم جان خود را در راه علم از دست داد.

وی با بیان اینکه استادان و معلمان باید قدر مقام معلمی خود را بدانند، اظهار کرد: اگر در همان مسیر معلمی حرکت کنید این اجر و قرب الهی است که برای شما ارزش دارد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به "العلم سلطان" علم اقتدار برای کشور است، به استادان تاکید کرد تا سعی کنند دانشجوی خود را متخصص، تربیت و پرورش دهند.

امام جمعه کاشان جدیت در علم را لازم دانست و افزود: در تحصیل علم اگر جدیت و پشتکار نباشد، فایده ای ندارد.

وی داشتن همت را به استادان و مدیران دانشگاه توصیه کرد و خاطر نشان کرد: همتتان را بلند کنید و چشم انداز علمی و اخلاقی برای مجموعه خود داشته باشید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان عفاف و حجاب در محیط دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در محیط دانشگاه اولویت امور با کار فرهنگی و ایجابی همراه با تبیین لازم است.

حجت الاسلام حسینی داشتن انگیزه به جوانان را لازم دانست و اظهار کرد:  با توجه به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری به "تولید، دانش بنیان واشتغال آفرین" لازم است تا تورهای علمی را برای افراد مختلف مردم و صنعتگران برنامه ریزی کرد تا از نزدیک فعالیت های شرکت های دانش بنیان را مشاهده کنند تا مشکلات و نیازهای  خود را با استفاده از توان علمی دانشگاهیان مرتفع سازند.

در این نشست رئیس دانشگاه، معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی، رئیس پارک علم و فناوری، مدیر فرهنگی  و رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان برنامه ها و اهداف خود را بیان کردند.


( ۱ )

نظر شما :