شهردار کاشان: مدیریت شهری نیاز به توان علمی شرکت های دانش بنیان دارد

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰ کد : ۱۹۹۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۰

شهردار کاشان استفاده از توان علمی شرکت های دانش بنیان را برای رفع معضلات شهری و مدیریت شهر لازم دانست و گفت: شهرداری کاشان با تمام توان از این شرکت ها حمایت می کند.
دکتر حسن بخشنده در جمع رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه کاشان و اعضای شورای شهر به اهمیت شرکت های دانش بنیان  اشاره کرد و افزود: طبق نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و همچنین  سال ۹۷ به سال "حمایت از کالای ایرانی" این موارد لزوم اهمیت شرکت های دانش بنیان و تاثیر آن در توسعه شهر و کشور مشخص شده است.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری کاشان با اشاره به نامگذاری امسال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین،  هدف گذاری برنامه های خود را حول محور شرکت های دانش بنیان بنیان نهاده است.
وی با بیان اینکه نگاهمان باید زیر ساختی باشد، اظهار کرد:  برای رفع حوزه مدیریت شهری نیاز به داده هست که در این زمینه شرکت های دانش بنیان خیلی می توانند نقش آفرین باشند و  برای رفع مشکلات شهری ما را یاری رسانند.
دکتر بخشنده به بازبودن درب شهرداری به روی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: شهرداری با کمال و با فراغ بال  از شرکت ها در تمامی زمینه ها حمایت می کند.
وی با بیان اینکه کاشان  یکی از شهرهایی است  که در بحث خدمات شهری بسیار پر هزینه است افزود: از فکر و امکانات و برنامه هایی که بتواند ما را سوق دهد استفاده می کنیم تا بتوانیم به طرف شهر هوشمند حرکت کنیم.
شهردار کاشان تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان به عنوان بازوان اصلی ، مشاوره  و طراحی و در تمامی زمینه ها شهر داری را یاری رسانند تا بتوانیم شهر را به افق های متعالی خود برسانیم.
دکتر باغشیخی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کاشان نیز با اشاره به اینکه مدیریت شهری در دوره جدید از همان ابتدا به ضرورت علم و رفتارهای علم و دانش بنیان در لایه های مختلف جلسات مورد توجه قرار داده است، افزود: توجه بخش خصوصی، در کنار سه ضلع دانشگاه و شرکت های دانش بنیان لازم است .
وی با بیان اینکه امید و انگیزه بخشی، حلقه مفقوده  جامعه نخبگان کاشان است، خاطر نشان کرد: باید با تکمیل این سه ضلع به طرف شهر دانش بنیان حرکت کنیم.و این دغدغه باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و اینکه نقشه راهی باشد تا این فرهنگ را احیا کنیم.
دکتر باغشیخی تاکید کرد: شهر دانش بنیان نیازمند تقویت  سرمایه های اجتماعی و مشارکت سطح فعال شهروندان است.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کاشان تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری و اعضای شورای شهر وشرکت های دانش بنیان را لازم دانست و افزود: این کارگروه باید در راستای مدیریت شهری و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری زیر نظر کمیسیون فرهنگی تشکیل شود و فعالیت خود را شروع کند.

کلید واژه ها: شهرداری کاشان


( ۲ )

نظر شما :