برگزیده شدن شرکت Aromede مستقر در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی در دوره سازمان ملل متحد و مرکز تجارت جهانی (UN-ITC)

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۲ کد : ۱۹۹۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۷۴

شرکت Aromede فعال در بخش گیاهان دارویی و معطر که در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه کاشان مستقر است، به عنوان یکی از شرکت های منتخب برای پروژه بین المللی «ظرفیت سازی و توسعه بازار» برای کسب و کارهای ایرانی انتخاب شد.

این پروژه توسط موسسه کارل دوزنبرگ آلمان به نمایندگی از مرکز تجارت بین الملل به عنوان موسسه وابسته به سازمان ملل متحد و سازمان تجارت جهانی برگزار می شود و هدف آن توسعه اقتصادی پایدار از طریق تجارت خدمات و محصولات میان کشورهاست.
مدیر پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در این زمینه بیان داشت: انتخاب این شرکت پس از چهار مرحله گزینش و ارزیابی از میان بیش از صد و پنجاه شرکت مطرح ایرانی، توسط کارشناسان موسسه کارل دوزنبرگ آلمان و سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده است و در فهرست شرکت های منتخب پایانی نام برخی از بهترین شرکت های کشور به چشم می خورد.

دکتر علیرضا فرجی افزود: شرکت های منتخب در این پروژه به مدت سه هفته در دو شهر کلن و هامبورگ آلمان مستقر شده و علاوه بر انجام بازدیدهای تخصصی به مذاکره با شرکت های آلمانی برای توسعه تعاملات تجاری و فنی خواهند پرداخت.
دکتر حسین خصاف، دانش آموخته دکترای سیاست گذاری بازرگانی، مدیرعامل Aromede و مدرس گروه مدیریت و کارآفرینی دانشگاه کاشان در این رابطه اظهار داشت: بخش گیاهان دارویی و معطر از ظرفیت های ویژه منطقه کاشان و کشورمان ایران است و تمرکز Aromede بر ارتقای زنجیره ارزش و توسعه بازارهای بین المللی در این بخش مهم از کشور است.

وی آلمان را یکی از مقاصد مهم در این صنعت معرفی کرد و افزود: آلمان یکی از کشورهای اصلی در تجارت گیاهان دارویی و معطر و فرآورده های مختلف آن (اعم از داروهای گیاهی، عطرسازی، غذا و آرایشی-بهداشتی) است و شناخت و برقراری ارتباطات سازنده با بازار آن حائز اهمیت فراوان برای کشور است.

کلید واژه ها: گیاهان دارویی و معطر پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :