سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان راه اندازی شد

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۳ کد : ۱۹۹۷۷ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۲۸۰۹

سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان با حضور رئیس و اعضای هیات رئیسه و جمعی از استادان و دانشجویان این دانشگاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم، از تلاش های معاون نوآوری و اقتصادی و رئیس دانشکده علوم انسانی  در راه اندازی سرای نوآوری در این دانشکده قدردانی کرد و افزود: ایجاد سرای نوآوری و شرکت های دانش بنیان یکی از نیازهای اصلی دانشگاه است.

دکتر عباس کتابی با اشاره به اینکه بیکاری دانش آموختگان دانشگاه، از متوسط کشور بالاتر است افزود: جوانان تحصیلکرده زیادی داریم که از ایده های این دانشجویان در دوران تحصیل به درستی استفاده نشده و  با مشکل اشتغال روبرو می شوند.

وی تشکیل سراهای نوآوری را در راستای خلق ایده های دانشجویان لازم دانست و افزود: وظیه ما در دانشگاه این است که آموزش دانشجویان را تا حد ممکن مهارتی و مبتنی بر کارآفرینی داشته باشیم تا دانشجویی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود، بتواند در حوزه اجتماع برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کند.

رئیس دانشگاه کاشان تکمیل چرخه از دانشکده تا مرکز نوآوری و مرکز رشد و پارک علم و فناوری را لازم دانست و افزود: دانشکده علوم انسانی نیروهای مستعد و توانمندی در تمامی زمینه ها دارد  که اگر بتوان این حلقه ها را تکمیل و شرکت های  دانش بنیان را فعال کنیم امید و انگیزه برای جوانان ایجاد می شود.

دکتر کتابی اظهار امیدواری کرد: این سراهای نوآوری نقطه شروعی برای تکمیل مسیر چرخه فناوری و نوآوری باشد تا دانشگاه بتواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

اقتصاد دانش بنیان در زمینه علوم انسانی لازم است

معاون نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان اهمیت بحث اقتصاد دانش بنیان در زمینه علوم انسانی را بسیار مهم دانست و افزود: اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد مبتنی بر ارزش افزوده با استفاده از دانش و فناوری است.

دکتر ایرانی با اشاره به اینکه امسال نیز شعار سال بر دانش بنیان تاکید شده است، افزود: سراهای نوآوری در راستای پرورش و زایش ایده های دانشجویان برای کمک به توسعه دانشکده است که با پرورش این ایده ها می توان در آینده از آنها در شرکت های دانش بنیان استفاده شود.

وی  با بیان اینکه هر حرکتی که از طرف دانشجویان بوده موفق بوده است اظهار امیدواری کرد: این سراهای نوآوری نیز با کمک خود دانشجویان و با کمک اساتید، توسعه و ارتقاء یابد.

معاون نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان از دانشجویان خواست تا ایده های خود را در اختیار اساتید خود قرار دهند تا نقشه راهی برای این ایده و تبدیل به پدیده و اجرا پیدا کنند تا در اختیار جامعه و یا حل مشکلات جامعه بکار گرفته شود.

دکتر ایرانی با بیان اینکه برای رشد این ایده ها، نیاز به حمایت های مالی، مشاوره ای و برگزاری دوره های آموزشی است، افزود: در معاونت فناوری و نوآوری و اقتصادی سعی می شود برای رشد این ایده ها حمایت هایی انجام شود.

افتتاح سرای نوآوری نخستین دستاورد هم اندیشی اساتید دانشکده علوم انسانی است

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان نیز افتتاح سرای نوآوری در این دانشکده را نخستین دستاورد هم اندیشی اساتید دانشکده عنوان کرد و افزود: بعد از برگزاری سه دوره هم اندیشی دانشکده و تشکیل کارگروه و تدوین منشور توسعه دانشکده علوم انسانی ، ایجاد این سرای نوآوری در دستور کار معاونت نوآوری و اقتصادی دانشگاه قرار گرفت که امروز شاهد افتتاح و راه اندازی آن هسیتم.

وی سرای نوآوری و مرکز نوآوری را به عنوان یک ضرورت و نیاز مبرم در این دانشکده عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجا که فناوری در دنیا حرکت بسیار شتابانی داشته و مسایل اجتماعی نیز به سرعت تغییر پیدا کرده است، برای اینکه بتوانیم در این دنیای رقابتی خود را جلو ببریم باید توجه خاصی به مسایل حوزه علوم انسانی داشته باشیم.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه دانشگاه های نسل چهارم  جامعه محور هستند، نیازسنجی مسایل اجتماعی  و تعاملات با صنعت را از اولویت های اصلی دانست و افزود: سرای نوآوری به عنوان یک کانال و حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت و جامعه است .

دکتر نیازی افزود: سرای نوآوری نهاد اجتماعی است که از طریق شبکه های نوآوری، موضوعات مهارتی، خلاقیت، نوآوری و کسب و کار و فعالیت های تیمی را که به ارتقاء جامعه و توسعه دانشگاه منتهی شود، دنبال می کند.

وی نیاز به تشکیل سرای نوآوری در حوزه علوم انسانی  را بیش از دیگر حوزه ها ذکر کرد و اظهار داشت:علوم انسانی ایران همچنان در دانشگاه های  نسل اول نگه داشته شده و تا حدی به نسل دوم آمده و امکانات و زیرساخت های ورود به نسل سوم و نسل چهارم که دانشگاههای معتبر دنیا در آن قرار گرفته، نرسیده است.

دکتر نیازی با بیان اینکه علوم انسانی با جایگاه و شأن انسان ارتباط دارد، افزود: با توجه به اینکه امسال سال  اقتصاد دانش بنیان است، دانشگاه نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان دارد.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه توسعه یافته ای داشته باشیم باید دانشگاه رشد یافته داشته باشیم، افزود: لازمه دانشگاه رشد یافته،  توجه به جایگاه علوم انسانی است.

کلید واژه ها: سرای نوآوری دانشگاه کاشان دانش بنیان کارآفرینی معاونت فناوری و نوآوری دانشکده علوم انسانی


( ۲ )

نظر شما :