ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در منطقه کاشان ضروری است

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۹۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۱۶

رئیس دانشگاه کاشان ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در منطقه کاشان را لازم دانست و گفت: ایجاد این صندوق گام مهمی در توسعه شرکت های دانش بنیان و تحقق شعار سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" است.

دکتر عباس کتابی در جمع سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های خصوصی منطقه فرهنگی کاشان، ظرفیتهای فناوری و نوآوری،  وجود دانشگاه ها و تعداد دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی را از موارد لزوم ایجاد این صندوق در این منطقه  عنوان کرد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری در راستای حمایت‌های مادی و معنوی از پژوهشگران و محققان منطقه است.

وی با بیان اینکه یکی از ملزومات اصلی کشور نیاز اقتصاد به واحدهای تولیدی و استفاده از ظرفیت جوانان است خاطر نشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا موضوعات فناوری، نوآوری و دانش بنیان زیست بوم را در سطح این منطقه ارتقاء بخشیم.

رئیس دانشگاه کاشان یکی از محورهای زیست بوم  را حمایت  مالی از فعالیتهای شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از روش های حمایت از این شرکت ها، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری است که نقش بسزایی  در توسعه این شرکت ها دارد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند با تولید ثروت و کسب و کار نقش مهمی در تحقق اشتغال زایی و کارآفرینی داشته باشند که در این راستا صندوق پژوهش و فناوری با ارائه تسهیلات مناسب می‌تواند موجب فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در منطقه فرهنگی کاشان شود.

دکتر کتابی یکی از بال های پرواز را توسعه و ایجاد شرکت های دانش بنیان و بال دیگر را صندوق پژوهش و فناوری عنوان کرد و افزود: با توجه به مستقل شدن پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان  و وجود  مرکز رشد و مرکز نوآوری و تجاری سازی در دانشگاه کاشان، با ایجاد این صندوق پژوهش و فناوری  رشد و شکوفایی این منطقه را شاهد خواهیم بود.

معاون نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان هم در این نشست با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری به دنبال تقویت اقتصاد دانش بنیان است، افزود: صندوق صندوق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از طرح های پژوهشی فناورانه و نوآورانه فعالیت خود را در این منطقه آغاز خواهد نمود.

دکتر ایرانی خاطر نشان کرد: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با مشارکت بخش خصوصی و نهادها و سازمان های دولتی در منطقه کاشان محقق می شود.

کلید واژه ها: پژوهش و فناوری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :