برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه کاشان

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۹۹۲۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۱

در نخستین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه کاشان پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی مرتبط با بازگشایی دانشگاه و برنامه های ماه مبارک رمضان تبادل نظر شد.

در این جلسه که در روز یکشنبه 21 فروردین با حضور رییس دانشگاه کاشان، معاونان و مدیران فرهنگی، آموزشی و دانشجویی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از دانشجویان کانون های دانشجویی برگزار شد، برنامه‌های پیشنهادی در زمینه‌های فرهنگی-اجتماعی برای ایام بازگشایی دانشگاه و ماه مبارک رمضان مورد بررسی، بحث و تصویب قرار گرفت.

 دکتر عباس کتابی با تاکید بر ضرورت فضاسازی مناسب و ایجاد محیط با نشاط و معنوی برای دانشجویان عزیز و کارکنان محترم دانشگاه در ایام بازگشایی مقارن با ماه مبارک رمضان، رهنمودهایی را جهت برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های فرهنگی مصوب این نشست ارائه نمود و ضمن تشکر از مسئولین و فعالان دانشجویی فرهنگی-اجتماعی دانشگاه، حمایت همه جانبه خود را از طرح‌های پیشنهادی اعلام کرد.

رئوس کلی این برنامه‌ها در حوزه دانشجویی شامل برگزاری جلسات قرائت و تفسیر قرآن و تلاوت نور در گلزار شهدا، مسابقات قرآنی و کتابخوانی، راه اندازی نماز جماعت در مسجد دانشگاه و نمازخانه‌های خوابگاه‌های دانشجویی، برنامه احیای شبهای قدر، برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن (ع)، برگزاری مراسم دعا و نیاش در ایام ماه مبارک، اردوهای زیارتی به همراه افطاری برای دانشجویان، اکران فیلم موقعیت مهدی در دانشگاه و برگزاری کارگاه‌ها و مشاوره‌‍‌های فرهنگی در جهت مهارت‌افزایی بیشتر دانشجویان می باشد.

در این جلسه همچنین برای بهره‌مندی بیشتر کارکنان دانشگاه، برنامه‌های پیشنهادی شامل برگزاری نشست آموزشی با موضوعاتی چون روش‌های تربیت دینی فرزندان و تدابیر طب سنتی برای روزه‌داری، بازدید از نمایشگاه قرآن کریم، مسابقه عکاسی رمضان (جوانان و شبهای قدر، عکس از سفره‌های ساده افطاری)، برگزاری مراسم قرائت قرآن و افطاری هیات امام صادق (ع) برای کارکنان و خانواده‌شان و تهیه بسته فرهنگی کتاب برای اساتید و یاوران علمی فعال در زمینه‌های فرهنگی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در این نشست همچنین درباره ایجاد هماهنگی بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای برگزاری مناسب روز استاد در دانشگاه بحث و تبادل نظر  شد.


( ۲ )

نظر شما :